Казивања једног боготражитеља
ПРЕДГОВОР
"Разговори боготражитеља са душом оцем" није обична књига. Њен састављач је није писао да би се њоме прославио. Да је имао ту намеру не би caкрио своје име. О њему поуздано знамо да је само био, како сам себе назива, "пo милости Божијој Хришћанин, по делима велики грешник, а по звању - бескућни боготражитељ". Једини циљ ове Богом и смирењем светих озарене душе био је да својим сведочанством и искуством прослави Име које је изнад сваког имена и у коме је једини спас људима (уп. Дап. 4, 12), тј. Господа и Бога и Спаса нашега Исуса Христа. Сам начин писања књиге сведочи да је писац није писао по својој жељи, него по жељи и молби другог, из смирења и послушања, ради духовне користи других. И то његово смирење Бог је заиста стоструко наградио. Прошло је више од сто година од појаве првог издања ове књиге, а она не само што не губи, него све више и више добија на значају. Више од сто година она ходи, као неки радосни весник Божији, од душе до душе, од срца до срца, широм простране Русије, земаљске отаџбине њеног писца, и ван ње, широм Европе, на руском језику али и на другим језицима, и неуморно теши безбројне боготражитеље, гладне и жедне хлеба и воде Живота.
Непознати писац ове књиге припада оном бројном јату руских бескућника боготражитеља, који су ходили од једног краја Русије до другог: од Загорска преподобног Сергија до Саровске пустиње и Валаамског манастира у данашњој Финској; од Оптинске пустиње до Кијевских пештера; од Сибира до Горе Атонске и до светог града Јерусалима. Они су ходили и поклаљали се светим местима, тражећи свете рукаводитеље својим душама и духовне оце, зналце људских срдаца и тајни Божијих. У њиховој нарави и начину живота било је нечег истоветвог са Хришћанима древних времена описаних на следећи начин у једном спису из првих векова хришћанске историје: "Они живе у својим отаџбинама, али као дошљаци; у свему учествују, као грађани, али свако зло трпе као туђини; свака туђа земља им је отаџбина, и свака отаџбина - туђина ... У телу живе, али не живе телесно; по земљи ходе, али живе и бораве на небу" (из Писма Диогнету, I, 5, 8).
САДРЖАЈ
ПРЕДГОВОР, 3
ПРВИ ДЕО
КАЗИВАЊЕ ПРВО, 9
КАЗИВАЊЕ ДРУГО, 20
Разбојници нападају боготражитеља, 21
Командирова прича, 23
Усамљеност, 27
Шумарева прича, 28
Духовно удубљивање, 31
Сусрет са вуком, 34
Сеоска девојка, 37
Чудесно исцељење, 42
Долазак у Иркутск, 46
КАЗИВАЊЕ ТРЕЋЕ, 48
Живот боготражитеља, 48
КАЗИВАЊЕ ЧЕТВРТО, 52
Једна православна породица, 54
Драги сине, 63
Слепи сељак, 68
У поштанској станици, 71
Сеоски свештеник, 74
На путу за Казан, 76
ТРИ КЉУЧА ЗА ОТВАРАЊЕ УНУТАРЊЕ МОЛИТВЕНЕ РИЗНИЦЕ НАЂЕНА У ДУХОВНОМ БОГАТСТВУ СВЕТИХ ОТАЦА, 80
Кључ први, 81
Кључ други, 82
Кључ трећи, 83
СВЕТООТАЧКЕ ПОУКЕ О УНУТАРЊОЈ МОЛИТВИ СРЦА, 84
Прва група, 84
1. Поуке светог Симеона Новог Богослова, 84
2. Поуке светог Григорија Синаита, 86
3. Поука Никифора монаха, 89
4. Поука Игњатија и Калиста, 91
Друга група, 95
а) Изреке Исихија презвитера Јерусалимског, 95
б) Изреке Филотеја Синајског, 101
в) Изреке Теолипта митрополита, 103
г) Изреке Варсануфија Великога и Јована, 105
Многокорисна беседа о Авви Филимону, 106
Збир отачких поука, 119
ДРУГИ ДЕО
ИЗ КАЗИВАЊА БОГОТРАЖИТЕЉА О БЛАГОДАТНОМ ДЕЈСТВУ ИСУСОВЕ МОЛИТВЕ, 121
КАЗИВАЊЕ ПЕТО, 121
ШЕСТИ СУСРЕТ, 154
Тајна спасења која се открива непрестаном молитвом, 158
Схимник - о сили молитве, 171
СЕДМИ СУСРЕТ, 179
Детаљни подаци о књизиНаслов: Казивања једног боготражитеља
Издавач: Linc
Страна: 192 (cb)
Povez: meki
Писмо: ћирилица
Формат: 12 x 20,5 cm
Година издања: 2001
ИСБН: