MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹Novinarstvo i mediji
    Moć medija
    Autor: Fransis Bal
    Strana: 154
    Ostali detalji
    Veličina slova: A A
    Središnju temu najnovije studije Fransisa Bala možda ne treba tražiti u njenom izvornom naslovu na francuskom koji glasi Mandarin et marchand (Mandarin i trgovac). Ključ za razumevanje predmeta kojim se knjiga bavi jeste njen naslov: Moć medija. Uloga novinara (medijatora) jeste u tome da posreduje između jednog i drugog, to jest da poveže refleksiju o društvu sa društvom samim. Reč je zapravo o putanji klatna novovekovne zapadne civilizacije koja iz jedne krajnosti (mandarinske) ide u drugu krajnost (trgovačku), a uloga medija – kao instrumenta javnosti – jeste u tome da usmeri amplitudu klatna tako da ono ne završi ni u jednoj od krajnjih tačaka, ali i da se ne zaustavi u mrtvoj tački hiperrealnog društva masovne kulture.

    Posebna vrednost ove knjige je u tome što se ona ne bavi istraživanjem medija već samim delatnim medijima. Svako od njenih poglavlja jeste, u stvari, jedan ogled u kojem se razvija kritičko stanovište o pojedinim aspektima odnosa intelektualaca, medija i društva. Ona nije akademsko štivo utoliko što nema kritički aparat (fusnote i bibliografiju korišćenih izvora), pa se čak ne navodi izvor (inače malobrojnih) citata. Time se u prvi plan stavlja stanovište autora i njegova odgovornost za ono što tvrdi. Istovremeno, od izuzetne je koristi što su podaci kojima Fransis Bal argumentuje svoje tvrdnje sasvim sveži.

    Krug potencijalnih čitalaca ove knjige je veoma širok – to su, pre svega, oni koji u njima deluju (novinari), oni koji sa medijima sarađuju (intelektualci) i oni koji medije koriste a ne žele da budu od njih manipulisani (probuđeni građani).


    Sadržaj

    Predgovor jugoslovenskom izdanju, 5

    Uvod
    Pripadati im... ili ne pripadati?, 7

    I
    Kraj jedne epohe, 17
    Nagla informatička plima, 19
    Novi prostor-vreme, 35
    Večno brujanje sveta 47

    II
    Misao bez kompasa, 63,
    Poruka je medij, 65
    Vladavina mišljenja, 71
    Potisnuta moć mandarina, 81

    III
    Mediji u podnožju zida, 93
    Kategorija trgovaca, 95
    Veličina i robovanje novinarstva, 109,
    Mediji, trgovci i mandarini, 125

    Epilog
    Ponovo pronađena demokratija, 141

    Pogovor

    Branimir Stojković
    Mandarin, trgovac i ... glasonoše, 147



    O autoru
    Fransis Bal je profesor političkih nauka na Univerzitetu Pariz II. Objavio je brojne naslove, među kojima su i A kad štampa ne bi postojala... (1987), Novi mediji (1990), Mediji i društvo (1994).


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Moć medija
    Izdavač: Clio
    Strana: 154 (cb)
    Povez: meki
    Pismo: latinica
    Format: 13 x 22 cm
    Godina izdanja: 1997
    ISBN:
    Naručite
    Cena: 648 RSD
    Cena za inostranstvo:
    6,00 EUR
    Kom.:
    ili
    Naručite telefonom:
    Nije radno vreme
    nismo dostupni na telefonu.





    Kupljeno uz ovu knjigu

    Globalni ekran: Od filma do smartfona
    1620 din.

    Evropski mediji u digitalnom dobu
    1980 din.

    Izučavanje medija
    2160 din.

    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024