MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige ▹ Računari i InternetProgramiranje

    Prikaži 9 puta
    veću sliku


    Čista arhitektura: stručni vodič za strukturu i dizajn softvera
    Autor: Robert C. Martin
    Strana: 432
    Ostali detalji

    A A A
    Knjiga donosi

    Praktične odgovore na najvažnija pitanja sa kojima se suočavaju arhitekte i dizajneri softvera
    Kako odabrati najbolje strukture visokog nivoa za svaki od današnjih, različitih tipova aplikacija: od veba do baze podataka, od potpuno opremljenog računara u mreži (thick-client), preko konzole, do ugrađenih programa
    Razumevanje osnovnih principa arhitekture, dizajna softvera i onoga što zaista pokušavate postići
    Pisac je ugledni Robert C. Martin, autor knjiga The Clean Coder, Clean Code i Agile Software Development: Principles, Patterns, and Practices

    Praktično rešenje softverske arhitekture legendarnog "ujka Boba" (Robert C. Martin)

    Primenom univerzalnih pravila arhitekture softvera možete dramatično da poboljšate produktivnost programera tokom životnog ciklusa bilo kog softverskog sistema. Sada, nadovezujući se na uspeh svojih najprodavanijih knjiga Clean Code (Jasan kod, Mikro knjiga, Beograd 2020.) i The Clean Coder, legendarni softverski stručnjak Robert C. Martin ("Ujak Bob") otkriva ta pravila i pomaže vam da ih primenite.

    Martinova Čista Arhitektura ne predstavlja samo opcije. Oslanjajući se na više od pola veka iskustava u softverskim okruženjima svih zamislivih tipova, Martin vam govori koje bi izbore trebalo da napravite i zašto su ti izbori presudni za vaš uspeh. Kao što se i očekuje od Ujka-Boba, ova knjiga obiluje konkretnim, jednostavnim rešenjima za stvarne izazove sa kojima ćete se suočiti - rešenjima ​​koja će izgraditi, ili urušiti, vaše projekte.

    Ciljevi

    Naučiti šta bi arhitekte softvera trebalo da postignu - i osnovne discipline i neophodno iskustvo
    Ovladati osnovnim principima dizajna softvera i suočiti se sa funkcijama, odvajanjem komponenata i upravljanjem podacima
    Zapaziti kako paradigme programiranja nameću disciplinu ograničavajući ono što programeri mogu da učine
    Shvatiti šta je kritično važno, a šta je samo "detalj"
    Primeniti optimalne strukture na visokom nivou za veb, baze podataka, thick-klijente, konzolu i ugrađene aplikacije
    Definisati odgovaranje granice i slojeve, organizovati komponente i servise
    Shvatiti zašto dizajn i arhitektura greše i kako sprečiti (ili otkloniti) te nedostatke
    Čista arhitektura je osnovna literatura za svakog aktivnog arhitektu softvera, ili za onoga koji želii da to bude, sistemskog analitičara, dizajnera sistema ili softverskog menadžera - i za svakog programera koji izvršava nečije planove.

    Sajt autora

    Posetite veb adresu autora http: //cleancoders.com/.

    Pregled sadržaja

    Uvodna reč

    Predgovor

    Zahvalnice

    O autoru

    Deo I: Uvod

    Poglavlje 1: Šta su dizajn i arhitektura?

    Cilj
    Studija slučaja
    Zaključak
    Poglavlje 2: Priča o dve vrednosti

    Ponašanje
    Arhitektura
    Najviša vrednost
    Eisenhower-ova matrica
    Borba za arhitekturu
    Deo II: Prvi koraci: Paradigme programiranja

    Poglavlje 3: Pregled paradigmi

    Strukturirano programiranje
    Objektno orijentisano programiranje
    Funkcionalno programiranje
    Hrana za um
    Zaključak
    Poglavlje 4: Strukturirano programiranje

    Prikaz
    Proklamacija o štetonsti
    Funkcionalna dekompozicija
    Nema formalnih dokaza
    Nauka spašava
    Testovi
    Zaključak
    Poglavlje 5: Objektno orijentisano programiranje

    Enkapsulacija?
    Nasleđivanje?
    Polimorfizam?
    Zaključak
    Poglavlje 6: Funkcionalno programiranje

    Kvadrati celih brojeva
    Nepromenjivost i arhitektura
    Segregacija promenjivosti
    Poreklo događaja
    Zaključak
    Deo III: Principi dizajna

    Poglavlje 7: SRP - Princip jedinstvene odgovornosti (the Single Responsibility Principle)

    Simptom 1: Slučajno kopiranje
    Simptom 2: Spajanje
    Rešenja
    Zaključak
    Poglavlje 8: OKP: Otvoreno-zatvoreni princip (the Open-Closed Principle)

    Misaoni eksperiment
    Upravljanje smerom
    Skrivanje informacija
    Zaključak
    Poglavlje 9: LSP - Princip zamene Liskova (the Liskov Substitution Principle)

    Uputstvo za korišćenje nasleđivanja
    Problem kvadrata / pravougaonika
    LSP i arhitektura
    Primer kršenja LSP-a
    Zaključak
    Poglavlje 10: ISP - Princip odvajanja interfejsa (the Interface Segregation Principle)

    ISP i jezik
    ISP i arhitektura
    Zaključak
    Poglavlje 11: DIP - Princip inverzije zavisnosti (the Dependency Inversion Principle)

    Stabilne apstrakcije
    Factory
    Konkretne komponente
    Zaključak
    Deo IV: Principi komponenti

    Poglavlje 12: Komponente

    Kratka istorija komponenti
    Premeštanje
    Linkeri
    Zaključak
    Poglavlje 13: Kohezija komponenti

    Princip ekvivalencije ponovne upotrebe/izdanja
    Zajednički princip zatvaranja
    Uobičajeni princip ponovne upotrebe
    Dijagram napetosti za koheziju komponente
    Zaključak
    Poglavlje 14: Spajanje komponenti

    Princip acikličnih zavisnosti
    Dizajn odozgo-nadole
    Princip stabilnih zavisnosti
    Princip stabilnih apstrakcija
    Zaključak
    Deo V: Arhitektura

    Poglavlje 15: Šta je arhitektura?

    Razvoj
    Raspoređivanje
    Operacija
    Održavanje
    Održavanje opcija otvorenim
    Nezavisnost od uređaja
    Neželjena pošta (Spam)
    Fizičko adresiranje
    Zaključak
    Poglavlje 16: Nezavisnost

    Slučajevi upotrebe
    Operacija
    Razvoj
    Raspoređivanje
    Održavanje različitih opcija
    Slojevi za odvajanje
    Slučajevi upotrebe odvajanja
    Režim odvajanja
    Nezavisna sposobnost razvoja
    Nezavisna sposobnost raspoređivanja
    Umnožavanje
    Režim odvajanja (ponovo)
    Zaključak
    Poglavlje 17: Granice: crtanje granica

    Par tužnih priča
    FitNesse
    Koje bi granice trebalo povući, kada?
    Šta je sa ulazom i izlazom?
    Arhitektura dodataka
    Argument dodatka
    Zaključak
    Poglavlje 18: Anatomija granice

    Prelazak granice
    Strašni monolit
    Komponente raspoređivanja
    Niti
    Lokalni procesi
    Servisi
    Zaključak
    Poglavlje 19: Politika i nivo

    Nivo
    Zaključak
    Poglavlje 20: Poslovna pravila

    Entiteti
    Slučajevi upotrebe
    Modeli zahteva i odgovora
    Zaključak
    Poglavlje 21: Arhitektura koja vrišti

    Tema arhitekture
    Namena arhitekture
    Ali, šta je sa Web-om?
    Okviri su alati, a ne životni putevi
    Testabilne arhitekture
    Zaključak
    Poglavlje 22: Čista arhitektura

    Pravilo zavisnosti
    Tipičan scenario
    Zaključak
    Poglavlje 23: Prezenteri i "skromni objekti"

    Obrazac Skromni objekt
    Prezenteri i pogledi
    Testiranje i arhitektura
    Kapije ka bazama podataka
    Maperi podataka
    Slušaoci servisa
    Zaključak
    Poglavlje 24: Delimične granice

    Preskočite poslednji korak
    Jednodimenzionalne granice
    Fasade
    Zaključak
    Poglavlje 25: Slojevi i granice

    Lov na Vampusa
    Čista arhitektura?
    Podela tokova
    Cepanje tokova
    Zaključak
    Poglavlje 26: Glavna komponenta

    Završni detalji
    Zaključak
    Poglavlje 27: Servisi - veliki i mali

    Arhitektura servisa?
    Prednosti servisa?
    Kitti problem
    Objekti za spašavanje
    Servis zasnovan na komponentama
    Međusektorski odnosi
    Zaključak
    Objavljeno 28: Testiranje granica

    Testovi kao sistemske komponente
    Dizajn pogodan za testiranje
    API za testiranje
    Zaključak
    Poglavlje 29: Čista ugrađena arhitektura

    Test sposobnosti
    Usko grlo ciljnog hardvera
    Zaključak
    Deo VI: Detalji

    Poglavlje 30: Baza podataka je detalj

    Relacione baze podataka
    Zašto su sistemi baza podataka toliko rašireni?
    Da li će se diskovi održati?
    Detalji
    Ali, šta je sa performansama?
    Anegdota
    Zaključak
    Poglavlje 31: Veb je detalj

    Beskrajno klatno
    Pregled
    Zaključak
    Poglavlje 32: Okviri su detalji

    Autori okvira
    Asimetrični brak
    Rizici
    Rešenje
    Proglašavam vas...
    Zaključak
    Poglavlje 33: Studija slučaja: Video prodaja

    Proizvod
    Analiza slučaja upotrebe
    Arhitektura komponente
    Upravljanje zavisnošću
    Zaključak
    Poglavlje 34: Poglavlje koje nedostaje

    Paket po nivou (sloju)
    Paket po funkciji
    Portovi i adapteri
    Paket po komponenti
    Đavo je u detaljima implementacije
    Organizacija nasuprot enkapsulacije
    Ostali modeli razdvajanja
    Zaključak: Savet koji nedostaje
    Deo VII: Dodatak

    Dodatak A

    Arheologija arhitekture

    Indeks


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Čista arhitektura: stručni vodič za strukturu i dizajn softvera
    Izdavač: Kompjuter biblioteka
    Strana: 432 (cb)
    Povez: meki
    Pismo: latinica
    Format: 16,8 x 23,5 cm
    Godina izdanja: 2020
    ISBN: 978-86-7310-557-4
    Naručite
    Cena: 2.420 RSD
    Vaša cena: 2.200 RSD
    Cena za inostranstvo:
    22,00 EUR
    Kom.:
    ili
    Naručite telefonom:
    Nije radno vreme
    nismo dostupni na telefonu





    Kupljeno uz ovu knjigu

    Jasan kod (Clean Code) Priručnik za pisanje jasnih programa
    1920 din.

    Refaktorisanje – poboljšanje dizajna postojećeg koda (II izdanje)
    1430 din.

    Pragmatični programer: vaš put do stručnosti
    1800 din.

    Eterična ulja - mirisima do zdravlja
    1000 din.

    Java 8 programiranje
    2380 din.

    Стандарди квалитета софтвера у функцији побољшања софтверских система
    780 din.

    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2020