101 princip za dobar UX dizajn
Postoji ogroman broj knjiga o dizajniranju za web. Sve one daju više pravaca i opcija za rešavanje dizajn izazova. Mnogi od njih su potpuno pogrešni. Što je dovelo do toga da čitava generacija dizajnera ne uspeva da napravi interfejse koji su korisni, softvere koji su intuitivni i proizvode koje prosečan čovek može da razume. 101 UX Princip to menja. 101 način, da se 101 UX problem reši jasno i konzistentno.
101 princip su mišljenja. Neki dizajneri će ih pogrešno shvatiti, ali ovi principi su ukorenjeni za narednih 20 godina rada na webu. Oni nisu zasnovani na teoriji, nego na praksi. Jednostavno rečeno, provereno su tačni. Oko toga nema dileme.
Sledeći korake Jakoba Nilsena i Dona Normana, ova knjiga predstavlja priručnik za UX profesionalce, koji pokrivaju sve od lozinki, do planiranja kompletne korisnikove interakcije sa proizvodom. Izgradite dublje razumevanje aksesibilnog dizajna i implementirajte isprobane i testirane strategije u svojoj kompaniji.
Šta ćete naučiti?
- Način korišćenja tipografije da tekst bude čitljiv.
- Dizajniranje kontrola, radi pojednostavljenja interakcije.
- Kreiranje navigacije čiji sadržaj ima smisla.
- Prenošenje informacija sa konzistentnom ikonografijom.
- Efikasno upravljanje korisničkim informacijama.
- Predstavljanje napredka korisniku.
- Obezbeđivanje interfejsa za korisnike sa očtećenjima vida ili pokreta.
- Razumevanje i odgovaranje na korisnikova očekivanja.
Sadržaj
Poglavlja
1. SVAKO MOŽE BITI UX PROFESIONALAC
2. NE KORISTI VIŠE OD DVA PISMA
3. KORISNICI VEĆ IMAJU FONTOVE NA SVOJIM RAČUNARIMA, PA IH KORISTI
4. Koristite veličinu fonta kako biste održali hijerarhiju
5. Koristite razumnu standardnu veličinu za glavni tekst
6. KORISTI TRI TAČKE KAKO BI NAGOVESTIO SLEDEĆI KORAK
7. Neka dugmad izgledaju kao dugmad
8. Napravite razumnu veličinu dugmadi i grupišite ih po funkciji
9. Neka postoji mogućnost klika na celo dugme, ne samo na tekst
10. Ne nalazite nove, proizvoljne kontorle
11. Pretraga treba da bude tekstualno polje, sa dugmetom na kome piše „Pretraživanje“
12. Klizači treba da se koriste samo za količine koje nisu kvantifikovne.
13. Koristite numerička polja za unos, za precizne cele brojeve
14. Nemoj koristiti padajući meni, ako imate samo nekoliko opcija
15. Dozvolite korisnicima da se vrate korak u nazad prilikom izvršavanja destruktivnih akcija
16. Razmislite o tome šta je izvan ekrana
17. Koristite beskonačan skrol samo za sadržaj na glavnoj strani
18. Ako Vaš sadržaj ima početak, sredinu i kraj, numerišite strane.
19. Ako morate da koristite beskonačan skrol, zapamtite korisnikovu poziciju i vratite ga na njega
20. Neka „Prazne stranice“ budu vise od statičnog prikaza
21. Izbegnite lako uputstva za pokretanje aplikacije
22. Kada korisnik osveži glavnu stranicu, vratite ih na poslednje nepročitanu stavku
23. Nemojte sakrivati stavke u „Hamburger“ meniju
24. Neka Vam linkovi izgledaju kao linkovi.
25. Podelite stavke u meniju u podsektore, tako da korisnici ne moraju da pamte dugačke liste
26. Sakrite „napredna“ podešavanja od većine korisnika
27. Ponavljajte stavke iz meniju u podnožju ili niže u prikazu
28. Koristite konzistentne ikonice u proizvodu
29. Ne koristite zastarele ikonice
30. Ne pokušavajte da predstavite novu ideju sa postojećom ikonicom
31. Nikad nemojte koristiti tekst u ikonici
32. Uvek dajte ikonici tekstualnu labelu
33. Smajliji su najpoznatije ikonice na svetu
34. Koristite prirodne ulazne funkcije uređaja gde je to moguće
35. Sakrijte lozinku u ulaznom polju, ali obezbedite opciju „Pokaži lozinku“
36. Uvek dozvolite korisniku da umetne lozinku
37. Ne pokušavajte da validirate email adrese
38. Nemojte nikad izbrisati podatke koje su uneli korisnici, osim ako to nije posebno zahtevano
39. Izaberite razumljivu veličinu za ulazna polja sa više linija
40. Nemojte nikad napraviti korisniči interfejs koji dinamikom zbunjuje korisnika dok pokušava da ga koristi
41. Koristite konzistentne, iste kontrole za datum
42. Ponudite ispunjeno korisničko ime u „Zaboravljena lozinka“ polju
43. Neka pola za unos podataka ne budu osetljiva na velika i mala slova
44. Ako možete da dostavite dobro iskustvo za forme, vaši korisnici će voleti Vaš proizvod
45. Validirajte unesene podatke što je pre moguće
46. Ako se ne uspe validirati forma, pokažite korisniku na koje polje da obrati pažnju
47. Oprostite korisnicima – oni ne znaju (i nije ih briga) što su vama potrebni podaci
48. Izaberite pravu kontrolu za određenu akciju
49. Dozvolite korisnicima da unesu format broja telefona koji žele
50. Koristite osetljive padajuće liste za unošenje datuma
51. Zapamtite minimum podataka, unesenih sa platne kartice
52. Omogućite jednostavno unošenje poštanskog broja
53. Nemojte ulaznu valutu unositi decimalnim brojevima
54. Unošenje slika treba da bude jednostavno
55. Koristite linearan grafik napretka, ako zadatak zauzme određeni vremenski period
56. Koristite kružne ako zadatak zauzima neodređeno vreme
57. Nikad ne prikazujte animirani grafik napretka koji se nalazi u petlji
58. Pokažite numerički indikator napretka u grafiku napretka
59. Dobar kontrast je vaš prijatelj
60. Ako morate koristiti minimalistički dizan, dodajte vizuelne efekte kontrolama
61. Izbegavajte dvosmislene simbole
62. Povezivanja treba da budu smislena u odnosu na kontekst
63. Dodajte povezivanja „Preskoči sadržaj“ iznad zaglavlja i navigacije
64. Boje nisu jedini način za pružanje informacija
65. Ukoliko isključite zumiranje pomoću meta taga, zla ste osoba
66. Dajte elementima u navigaciji logičan redosled
67. Pišite jasne oznake za kontrole
68. Dozvolite korisnicima da isključe specifična obaveštenja
69. Prilagodite područja koja se tipnu prstom, veličini prsta
70. Korisnikovo putovanje treba da ima početak, sredinu i kraj
71. Korisnik treba uvek da zna u kojoj fazi se nalazi u bilo kom procesu
72. Koristite navigaciju sa putanjom
73. Ako je korisnik na opcionoj putanji, dajte mu opciju „Preskoči ovo“
74. Korisnike nije briga za vašu kompaniju
75. Pratite standarne šeme elektronske trgovine
76. Pokažite indikator na naslovnoj traci, ako je korisnikov rad „nesačuvan“
77. Ne dosađujte svojim korisnicima da vam ocene aplikaciju
78. Ne koristite blještav početni ekran
79. Napravite originalnu ikonicu u tabu
80. Dodajte tok „Kreirajte od postojećeg“
81. Formirajte jednostavan način plaćanja
82. Kategorišite rezultate pretrage u odeljke
83. Vaši korisnici verovatno ne razumeju sistem datoteka
84. Dela, ne reči
85. Budite konzistentni u terminologiji
86. Koristite „Prijavite se“ i „Odjavite se“, a ne „Ulogujte se“ i „Izlogujte se“
87. „Prijavite se“ ima više smisla od „Registruj se“
88. Koristite „Zaboravljena lozinka“ ili „Zaboravili ste lozinku“, ne nešto nejasno
89. Pišite kao čovek (jasno)
90. Koristete aktivne glagole umesto pasiva
91. Stranice koji pokazuju rezultate pretrage, treba da pokazuju najrelevantnije rezultate na vrhu
92. Izaberite dobre podrazumevane vrednosti
93. Ne smanjujte očekivanja korisnika
94. Smanjite broj stavki koje korisnik mora da izvrši korišćenjem logičnih podrazumevanih vrednosti
95. Kreirajte po uspostavljenim standardima – to nije krađa.
96. Odlučite da li interakcija treba da bude očigledna, jednostavna ili moguća
97. „Da li funkcioniše na mobilnom?“ je zastarelo.
98. Slanje poruka je rešen problem
99. Brendovi nisu poželjni
100. Ne idite na taamnu stranu
101. Testirajte prave korisnike
102. Bonus – Težite jednostavnosti
Autor
Vil Grant je britanski UI/UX stručnjak i dizajner digitalnih proizvoda. On je preduzetnik za web tehnologije sa preko 20 godina iskustva, radeći u vodećim timovima (sa proizvodima) koji se tiču tehnologije i upotrebljivosti. Po završetku računarskih nauka, Vil se usavršava sa Jakobom Nilsenom i Brusom Tognacijem u grupi Nilsena Normana – svetski lideri u upotrebljivom dizajnu. Od tada, Vil je nadgledao korisničko iskustvo i interaktivni dizajn nekoliko velikih web stranica i aplikacija, dostižući više od milijardu korisnika. Vil je perfekcionista i opsednut je izgradnjom lepih, upečatljivih i jasnih proizvoda koje korisnici intuitivno znaju kako da koriste.
Detaljni podaci o knjiziNaslov: 101 princip za dobar UX dizajn
Izdavač: Kompjuter biblioteka
Strana: 414 (cb)
Povez: meki
Pismo: latinica
Format: 24 cm
Godina izdanja: 2018
ISBN: 978-86-7310-531-4