MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.

    Prikaži 5 puta
    veću sliku


    101 princip za dobar UX dizajn
    Autor: Will Grant
    Strana: 414 ► Ostali detalji
    Oblast: Računari i InternetVeb dizajn
    A A A
    Dodaj u podsetnik - Wish List
    Postoji ogroman broj knjiga o dizajniranju za web. Sve one daju više pravaca i opcija za rešavanje dizajn izazova. Mnogi od njih su potpuno pogrešni. Što je dovelo do toga da čitava generacija dizajnera ne uspeva da napravi interfejse koji su korisni, softvere koji su intuitivni i proizvode koje prosečan čovek može da razume. 101 UX Princip to menja. 101 način, da se 101 UX problem reši jasno i konzistentno.

    101 princip su mišljenja. Neki dizajneri će ih pogrešno shvatiti, ali ovi principi su ukorenjeni za narednih 20 godina rada na webu. Oni nisu zasnovani na teoriji, nego na praksi. Jednostavno rečeno, provereno su tačni. Oko toga nema dileme.

    Sledeći korake Jakoba Nilsena i Dona Normana, ova knjiga predstavlja priručnik za UX profesionalce, koji pokrivaju sve od lozinki, do planiranja kompletne korisnikove interakcije sa proizvodom. Izgradite dublje razumevanje aksesibilnog dizajna i implementirajte isprobane i testirane strategije u svojoj kompaniji.


    Šta ćete naučiti?

    - Način korišćenja tipografije da tekst bude čitljiv.
    - Dizajniranje kontrola, radi pojednostavljenja interakcije.
    - Kreiranje navigacije čiji sadržaj ima smisla.
    - Prenošenje informacija sa konzistentnom ikonografijom.
    - Efikasno upravljanje korisničkim informacijama.
    - Predstavljanje napredka korisniku.
    - Obezbeđivanje interfejsa za korisnike sa očtećenjima vida ili pokreta.
    - Razumevanje i odgovaranje na korisnikova očekivanja.


    Sadržaj

    Poglavlja
    1. SVAKO MOŽE BITI UX PROFESIONALAC
    2. NE KORISTI VIŠE OD DVA PISMA
    3. KORISNICI VEĆ IMAJU FONTOVE NA SVOJIM RAČUNARIMA, PA IH KORISTI
    4. Koristite veličinu fonta kako biste održali hijerarhiju
    5. Koristite razumnu standardnu veličinu za glavni tekst
    6. KORISTI TRI TAČKE KAKO BI NAGOVESTIO SLEDEĆI KORAK
    7. Neka dugmad izgledaju kao dugmad
    8. Napravite razumnu veličinu dugmadi i grupišite ih po funkciji
    9. Neka postoji mogućnost klika na celo dugme, ne samo na tekst
    10. Ne nalazite nove, proizvoljne kontorle
    11. Pretraga treba da bude tekstualno polje, sa dugmetom na kome piše „Pretraživanje“
    12. Klizači treba da se koriste samo za količine koje nisu kvantifikovne.
    13. Koristite numerička polja za unos, za precizne cele brojeve
    14. Nemoj koristiti padajući meni, ako imate samo nekoliko opcija
    15. Dozvolite korisnicima da se vrate korak u nazad prilikom izvršavanja destruktivnih akcija
    16. Razmislite o tome šta je izvan ekrana
    17. Koristite beskonačan skrol samo za sadržaj na glavnoj strani
    18. Ako Vaš sadržaj ima početak, sredinu i kraj, numerišite strane.
    19. Ako morate da koristite beskonačan skrol, zapamtite korisnikovu poziciju i vratite ga na njega
    20. Neka „Prazne stranice“ budu vise od statičnog prikaza
    21. Izbegnite lako uputstva za pokretanje aplikacije
    22. Kada korisnik osveži glavnu stranicu, vratite ih na poslednje nepročitanu stavku
    23. Nemojte sakrivati stavke u „Hamburger“ meniju
    24. Neka Vam linkovi izgledaju kao linkovi.
    25. Podelite stavke u meniju u podsektore, tako da korisnici ne moraju da pamte dugačke liste
    26. Sakrite „napredna“ podešavanja od većine korisnika
    27. Ponavljajte stavke iz meniju u podnožju ili niže u prikazu
    28. Koristite konzistentne ikonice u proizvodu
    29. Ne koristite zastarele ikonice
    30. Ne pokušavajte da predstavite novu ideju sa postojećom ikonicom
    31. Nikad nemojte koristiti tekst u ikonici
    32. Uvek dajte ikonici tekstualnu labelu
    33. Smajliji su najpoznatije ikonice na svetu
    34. Koristite prirodne ulazne funkcije uređaja gde je to moguće
    35. Sakrijte lozinku u ulaznom polju, ali obezbedite opciju „Pokaži lozinku“
    36. Uvek dozvolite korisniku da umetne lozinku
    37. Ne pokušavajte da validirate email adrese
    38. Nemojte nikad izbrisati podatke koje su uneli korisnici, osim ako to nije posebno zahtevano
    39. Izaberite razumljivu veličinu za ulazna polja sa više linija
    40. Nemojte nikad napraviti korisniči interfejs koji dinamikom zbunjuje korisnika dok pokušava da ga koristi
    41. Koristite konzistentne, iste kontrole za datum
    42. Ponudite ispunjeno korisničko ime u „Zaboravljena lozinka“ polju
    43. Neka pola za unos podataka ne budu osetljiva na velika i mala slova
    44. Ako možete da dostavite dobro iskustvo za forme, vaši korisnici će voleti Vaš proizvod
    45. Validirajte unesene podatke što je pre moguće
    46. Ako se ne uspe validirati forma, pokažite korisniku na koje polje da obrati pažnju
    47. Oprostite korisnicima – oni ne znaju (i nije ih briga) što su vama potrebni podaci
    48. Izaberite pravu kontrolu za određenu akciju
    49. Dozvolite korisnicima da unesu format broja telefona koji žele
    50. Koristite osetljive padajuće liste za unošenje datuma
    51. Zapamtite minimum podataka, unesenih sa platne kartice
    52. Omogućite jednostavno unošenje poštanskog broja
    53. Nemojte ulaznu valutu unositi decimalnim brojevima
    54. Unošenje slika treba da bude jednostavno
    55. Koristite linearan grafik napretka, ako zadatak zauzme određeni vremenski period
    56. Koristite kružne ako zadatak zauzima neodređeno vreme
    57. Nikad ne prikazujte animirani grafik napretka koji se nalazi u petlji
    58. Pokažite numerički indikator napretka u grafiku napretka
    59. Dobar kontrast je vaš prijatelj
    60. Ako morate koristiti minimalistički dizan, dodajte vizuelne efekte kontrolama
    61. Izbegavajte dvosmislene simbole
    62. Povezivanja treba da budu smislena u odnosu na kontekst
    63. Dodajte povezivanja „Preskoči sadržaj“ iznad zaglavlja i navigacije
    64. Boje nisu jedini način za pružanje informacija
    65. Ukoliko isključite zumiranje pomoću meta taga, zla ste osoba
    66. Dajte elementima u navigaciji logičan redosled
    67. Pišite jasne oznake za kontrole
    68. Dozvolite korisnicima da isključe specifična obaveštenja
    69. Prilagodite područja koja se tipnu prstom, veličini prsta
    70. Korisnikovo putovanje treba da ima početak, sredinu i kraj
    71. Korisnik treba uvek da zna u kojoj fazi se nalazi u bilo kom procesu
    72. Koristite navigaciju sa putanjom
    73. Ako je korisnik na opcionoj putanji, dajte mu opciju „Preskoči ovo“
    74. Korisnike nije briga za vašu kompaniju
    75. Pratite standarne šeme elektronske trgovine
    76. Pokažite indikator na naslovnoj traci, ako je korisnikov rad „nesačuvan“
    77. Ne dosađujte svojim korisnicima da vam ocene aplikaciju
    78. Ne koristite blještav početni ekran
    79. Napravite originalnu ikonicu u tabu
    80. Dodajte tok „Kreirajte od postojećeg“
    81. Formirajte jednostavan način plaćanja
    82. Kategorišite rezultate pretrage u odeljke
    83. Vaši korisnici verovatno ne razumeju sistem datoteka
    84. Dela, ne reči
    85. Budite konzistentni u terminologiji
    86. Koristite „Prijavite se“ i „Odjavite se“, a ne „Ulogujte se“ i „Izlogujte se“
    87. „Prijavite se“ ima više smisla od „Registruj se“
    88. Koristite „Zaboravljena lozinka“ ili „Zaboravili ste lozinku“, ne nešto nejasno
    89. Pišite kao čovek (jasno)
    90. Koristete aktivne glagole umesto pasiva
    91. Stranice koji pokazuju rezultate pretrage, treba da pokazuju najrelevantnije rezultate na vrhu
    92. Izaberite dobre podrazumevane vrednosti
    93. Ne smanjujte očekivanja korisnika
    94. Smanjite broj stavki koje korisnik mora da izvrši korišćenjem logičnih podrazumevanih vrednosti
    95. Kreirajte po uspostavljenim standardima – to nije krađa.
    96. Odlučite da li interakcija treba da bude očigledna, jednostavna ili moguća
    97. „Da li funkcioniše na mobilnom?“ je zastarelo.
    98. Slanje poruka je rešen problem
    99. Brendovi nisu poželjni
    100. Ne idite na taamnu stranu
    101. Testirajte prave korisnike
    102. Bonus – Težite jednostavnosti


    Autor

    Vil Grant je britanski UI/UX stručnjak i dizajner digitalnih proizvoda. On je preduzetnik za web tehnologije sa preko 20 godina iskustva, radeći u vodećim timovima (sa proizvodima) koji se tiču tehnologije i upotrebljivosti. Po završetku računarskih nauka, Vil se usavršava sa Jakobom Nilsenom i Brusom Tognacijem u grupi Nilsena Normana – svetski lideri u upotrebljivom dizajnu. Od tada, Vil je nadgledao korisničko iskustvo i interaktivni dizajn nekoliko velikih web stranica i aplikacija, dostižući više od milijardu korisnika. Vil je perfekcionista i opsednut je izgradnjom lepih, upečatljivih i jasnih proizvoda koje korisnici intuitivno znaju kako da koriste.


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: 101 princip za dobar UX dizajn
    Izdavač: Kompjuter biblioteka
    Strana: 414 (cb)
    Povez: meki
    Pismo: latinica
    Format: 24 cm
    Godina izdanja: 2018
    ISBN: 978-86-7310-531-4
    Naručite
    Cena:
    1.870,00 DIN
    Cena za inostranstvo:
    19,00 EUR
    Kom.:

    Naručite telefonom:
    +381 11 3055010
    +381 11 3055015





    Kupljeno uz ovu knjigu

    C# 7.0 za programere: Sveobuhvatan referentni priručnik
    2520 din.

    Naučite React, prevod drugog izdanja
    1260 din.

    Java JDK9: Kompletan priručnik, prevod 10. izdanja
    2700 din.

    Php 7, MySql i Javascript u jednoj knjizi
    2750 din.

    Elektronika za neupućene
    1260 din.

    Naučite Bootstrap 4, drugo izdanje
    1650 din.

    Ajax trikovi
    1350 din.

    R za statističku obradu podataka
    2520 din.

    Naučite programiranje
    1980 din.

    Napadi na mrežne protokole: Hakerski vodič za hvatanje mrežnog saobraćaja, analizu i iskorišćavanje ranjivosti mreže
    1620 din.

    Raspberry Pi kuvar za Python programere
    1540 din.

    Python: razvoj mikroservisa
    1650 din.

    Uvod u Python, automatizovanje dosadnih poslova
    2200 din.

    Objektno-orijentisan JavaScript, treće izdanje
    2310 din.

    Node.js, MongoDB i Angular: integrisane alatke za razvoj veb strana
    2640 din.

    Naučite jQuery 3, prevod 5. izdanja
    1870 din.

    Naučite Spring 5
    2200 din.

    Naučite Linux Shell skriptovanje
    1650 din.

    Nevidljivi lanci: moć nepostojećeg novca
    1099 din.

    Naučite TypeScript, prevod 2. izdanja
    2310 din.

    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    IDI NA VRH STRANE
    Ⓒ 1984-2019 Mikro knjiga