MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.

    Prikaži 6 puta
    veću sliku


    Научите да програмирате уз Scratch
    Dodaj u podsetnik - Wish List
    Коме је намењена ова књига?

    Ова књига је намењена свима који желе да науче како да коришћењем рачунара, на забаван и лак начин, искажу своју креативност и савладају основе програмирања, а пре свега је намењена ученицима старијих разреда основне школе и средњошколцима. Верујемо да ће ова књига бити корисна и наставницима информатике јер у њој могу наћи мноштво примера које смо користили у настави. Већина примера из ове књиге налази се у интерактивном практикуму „Програмирање у Скречу” који се може наћи на порталу хттпс://петља.орг, и то у оквиру материјала за подршку настави програмирања у основној школи. То омогућава да се онлајн провери да ли су тачни одговори на питања и да се добије упутство за решавање вежби и малих програмерских главоломки. Читалац у практикуму има и линкове за све примере пројеката, па може да их преузме, искористи ликове и скрипте из њих и направи сопствене ремиксе.

    Оно што разликује садржај ове књиге од садржаја практикума је опширнији теоретски део где се врши увођење математичких и информатичких концепата и детаљније упознавање са елементима самог програмског језика Скреч. Наиме, интерактивни практикум је пре свега био усмерен на подршку настави програмирања у школама за коју је планиран врло мали фонд часова, а књига је намењена читаоцима који су спремни да више времена посвете савладавању програмирања.

    Садржај

    Увод, 1

    Структура књиге, 2

    1. Мој први програм, з
    Окружење програмског језика Скреч, 3
    Проучите следеће примере пројеката, 6
    Пример 1 - Пројекат „Здраво свете”, 7
    Пример 2 - Пројекат „Шетња", 8
    Извршавање пројекта, 13
    Памћење пројекта, 14
    Одговорите на следећа питања, 14
    Покушајте, 16
    Вежба 1 - Информације о лику, 16
    Вежба 2 - Увођење нових ликова, 17
    Вежба 3 - Коришћење алатки из палете алата, 17
    Исправите грешке, 18
    Грешка 1, 18
    Грешка 2, 18
    Шта смо научили, 18
    Урадите следеће пројекте, 19
    Пројекат 1 - То сам ја, 19

    2. Кажи где да идем - координате и смер, 21
    Позорница, 21
    Функције блокова из групе Кретање, 22
    Репортери кретања, 23
    Апсолутно и релативно кретање, 24
    Усмерење и окретање, 26
    Проучите следеће примере пројеката, 27
    Пример 1 - Праволинијско кретање, 27
    Пример 2 - Кретање и скретање, 28
    Одговорите на следећа питања, 29
    Исправите грешке, 31
    Грешка 1, 31
    Грешка 2, 32
    Покушајте, 32
    Вежба 1, 32
    Вежба 2, 32
    Вежба 3, 33
    Шта смо научили, 34
    Урадите следеће пројекте, 35
    Пројекат 1 - Два играча, 35

    3. Низање корака, 37
    Речник и граматика програмског језика Скреч, 37
    Самостални блокови, 38
    Функцијски блокови, 40
    Основни елементи програмске логике у Скречу, 40
    Проучите следеће примере пројеката, 44
    Пример 1 - Пројекат „Математичар", 44
    Пример 2 - Пројекат „Ефекти", 45
    Пример 3 - Пројекат „Шала", 47
    Пример 4 - Пројекат „Породица", 50
    Одговорите на следећа питања, 52
    Покушајте, 53
    Вежба 1, 53
    Вежба 2, 53
    Исправите грешке, 54
    Грешка 1, 54
    Грешка 2, 54
    Грешка 3, 54
    Шта смо научили, 55
    Урадите следеће пројекте, 55
    Пројекат 1 - Геније, 55
    Пројекат 2 - Чоко-колач, 56
    Пројекат 3 - Моја породица, 57

    4. Хајде да цртамо, 59
    Корњача графика, 59
    Функције блокова из групе Оловка, 60
    Проучите следеће примере пројеката, 61
    Пример 1 - Пројекат „Цртање дужи", 61
    Пример 2 - Пројекат „Прати ме по трагу", 62
    Генерисање случајних бројева, 64
    Пример 3 - Пројекат „Линије", 65
    Пример 4 - Пројекат „Геометријске фигуре 1", 67
    Одговорите на следећа питања, 69
    IV Допуна. Упишите изостављене речи, 70
    Покушајте, 71
    Вежба 1, 71
    Вежба 2, 71
    Исправите грешке, 71
    Грешка 1, 71
    Грешка 2, 72
    Грешка 3, 72
    Шта смо научили, 72
    Урадите следеће пројекте, 73
    Пројекат 1 - Шестоугао, 73
    Пројекат 2 - Квадрати, 73
    Пројекат 3 - Троуглови, 73
    Пројекат 4 - Четвороуглови, 73

    5. Наредбе понављања, 75
    Блокови који омогућавају понављање, 75
    Проучите следеће примере пројеката, 77
    Пример 1 - Пројекат „Остављам свој печат”, 77
    Пример 2 - Пројекат „Ловац на духове”, 77
    Пример 3 - Пројекат „Орнаменти”, 80
    Одговорите на следећа питања, 83
    Покушајте, 85
    Вежба 1, 85
    Вежба 2, 86
    Вежба 3, 87
    Вежба 4, 87
    Вежба 5, 88
    Вежба 6, 88
    Исправите грешке, 89
    Грешка 1, 89
    Грешка 2, 89
    Грешка 3, 90
    Шта смо научили, 90
    Урадите следеће пројекте, 90
    Пројекат 1 - Ајкула, 90
    Пројекат 2 - Моји орнаменти, 91
    Пројекат 3 - Кругови, 91

    6. Да или не, питањеје сад - наредбе гранања, 93
    Наредбе гранања, 93
    Функције блокова из групе Осећаји, 94
    Параметри ликова и позорнице, 96
    Синхронизација коришћењем порука, 97
    Проучите следеће примере пројеката, 98
    Пример 1 - Пројекат „Избор”, 98
    Пример 2 - Пројекат „Пас и Мачак”, 100
    Пример 3 - Ремикс игре Понг, 104
    Пример 4 - Пројекат „Опасне пахуље”, 105
    Одговорите на следећа питања, 108
    Покушајте, 110
    Вежба 1, 110
    Вежба 2, 111
    Вежба 3, 111
    Вежба4, 111
    Исправите грешке, 112
    Грешка 1, 112
    Грешка 2, 112
    Грешка 3, 113
    Шта смо научили, 113
    Урадите следеће пројекте, 114
    Пројекат 1 - Падају јабуке, 114
    Пројекат 2 - Дан и ноћ, 114

    7. Променљиве, 117
    Шта је променљива?, 117
    Функције блокова из групе Операције, 120
    Проучите следеће примере пројеката, 121
    Пример 1 - Пројекат „Лов”, 121
    Пример 2 - Игра „Лавиринт”, 124
    Пример 3 - Пројекат „Геометријске фигуре 2”, 127
    Пример 4 - Пројекат „Мали математичар”, 128
    Пример 5 - Пројекат „Погоди мој број”, 134
    Одговорите на следећа питања, 135
    Покушајте, 138
    Вежба 1, 138
    Вежба 2, 138
    Вежба 3, 138
    Вежба 4, 139
    Исправите грешке, 139
    Грешка 1, 139
    Грешка 2, 140
    Грешка 3, 140
    Грешка 4, 141
    Шта смо научили, 142
    Урадите следеће пројекте, 143
    Пројекат 1 - Калкулатор, 143
    Пројекат 2 - Кодирање, 144
    Пројекат 3 - Трка аутомобила, 145
    Пројекат 4 - Мој Понг, 146

    8. Листа, 147
    Шта је листа?, 147
    Умножавање ликова, 149
    Проучите следеће примере пројеката, 149
    Пример 1 - Пројекат „Квиз знања”, 149
    Пример 2 - Пројекат „Глад”, 151
    Пример 3 - Пројекат „Храна”, 153
    Пример 4 - Пројекат „Ватромет”, 154
    Пример 5 - Пројекат „Чаробњак Збуњенко”, 156
    Одговорите на следећа питања, 161
    Покушајте, 163
    Вежба 1, 163
    Вежба 2, 163
    Вежба 3, 163
    Вежба 4, 164
    Вежба 5, 164
    Исправите грешке, 164
    Грешка 1, 164
    Грешка 2, 165
    Шта смо научили, 165
    Урадите следеће пројекте, 166
    Пројекат 1 - Квиз из историје, 166
    Пројекат 2 - Телефонски именик, 167
    Пројекат 3 - Игра „Опасни предмети”, 167

    9. Стрингови, 169
    Операције над стринговима, 169
    Проучите следеће примере пројеката, 170
    Пример 1 - Пројекат „Папагај”, 170
    Пример 2 - Пројекат „Замени цифре”, 172
    Пример 3 - Пројекат „Стринг операције”, 172
    Пример 4 - Пројекат „Палиндром”, 174
    Пример 5 - Игра „Вешала”, 176
    Одговорите на следећа питања, 179
    Покушајте, 180
    Вежба 1, 180
    Вежба 2, 180
    Вежба 3, 181
    Вежба4, 181
    Шта смо научили, 181
    Урадите следеће пројекте, 181
    Пројекат 1 - Моје операције, 181
    Пројекат 2 - Шифровање, 182
    Пројекат 3 - Наопака, 182
    Пројекат 4 - Бројеви, 183
    Пројекат 5 - Пресловљавање, 183

    10. Како да програмирамо брже - Процедуре, 185
    Реализација процедура у Скречу, 185
    Како се праве нови блокови, 186
    Проучите следеће примере пројеката, 188
    Пример 1 - Пројекат „Мрежа квадрата”, 188
    Надоградња у пројекат „Разне мреже”, 190
    Пример 2 - Пројекат „Геометријске фигуре 3”, 192
    Унапређење пројекта, 193
    Пример 3 - Пројекат „Мали математичар 4”, 195
    Одговорите на следећа питања, 198
    Покушајте, 200
    Вежба 1, 200
    Вежба 2, 200
    Вежба 3, 201
    Шта смо научили, 201
    Урадите следеће пројекте, 202
    Пројекат 1 - Аритметика, 202
    Пројекат 2 - Близанци, 203

    0 аутору, 204

    Литература, 205


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Научите да програмирате уз Scratch
    Izdavač: CET
    Strana: 208 (cb)
    Povez: meki
    Pismo: ćirilica
    Format: B5
    Godina izdanja: 2018
    ISBN: 978-86-7991-406-4
    Naručite
    Cena:
    935,00 DIN
    Cena za inostranstvo:
    9,00 EUR
    Kom.:

    Naručite telefonom:
    +381 11 3055010
    +381 11 3055015





    Kupljeno uz ovu knjigu

    20 igrica koje možeš da u napraviš u Skraču
    999 din.

    Arduino: uvod u programiranje, prevod 2. izdanja
    1350 din.

    Projekti kućne automatizacije za Arduino
    1700 din.

    Programabilni logički kontroleri: Uvod u programiranje i primenu, 2. dopunjeno izdanje
    1350 din.

    Pneumatika: uvod s primerima upravljanja
    900 din.

    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    IDI NA VRH STRANE
    Ⓒ 1984-2019 Mikro knjiga