MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige ▹ Pedagogija

    Prikaži 5 puta
    veću sliku


    Инклузија
    Инклузија у нашој земљи и даље изазива бројне и опречне реакције и било би погрешно занемарити неке веома конструктивне сугестије и предлоге који ће помоћи да овакав рад истински заживи у школама Србије. Понекад се помисли да је кључ успешне имплементације инклузије у великим новчаним улагањима, али аутор ове књиге наглашава да је то само један елеменат и да постоји онај који је важнији од свега, а то је приступ, односно промена односа према овом сложеном процесу развоја личности детета са сметњама у развоју.

    Такође, аутор указује да ситне промене и едукација на успешним примерима из праксе могу да доведу до великих квалитетних помака која ће деца одмах препознати, а не захтевају појачано трошење енергије, нити одвраћање наставника од деце која немају потешкоћа. Већина приручника и радова на ову тему изазива страх и одбојност, али ова књига има за циљ да помогне, разуме и води.


    РЕЦЕНЗИЈА ПРОФ. ДР САШЕ ДУБЉАНИНА

    Поштовање права детета и школа по мери ученика подразумева
    подстицање и развијање потенцијала сваког детета, промовисање његовог како личног, тако и културног идентитета уз уважавање различитости. Сметње у развоју само су део широког спектра разлика које постоје међу децом, због чега је развијеност инклузивног образовања један од показатеља квалитета целокупног школског система.

    Полазећи од наведених принципа, Саша Степановић у монографији
    Инклузија разматра настанак и развој идеје о инклузивном образовању, истичући његов значај у контексту друштвених промена и указујући на бројне баријере које стоје на путу његове пуне примене. Аутор има јасан и недвосмислен став према укључивању деце са сметњама у развоју у наставу редовних школа. Наиме, доношење добрих закона не значи истовремено и спровођење инклузије и обезбеђивање адекватних услова образовања који би одговарали сваком појединцу, а посебно не промену става појединца према особама са сметњама у развоју. Стога, аутор монографије сматра да је неопходно заузимање друге перспективе, перспективе која подразумева да свако буде спреман да прихвати за равноправног и вредног члана друштва особу која се у нечему разликује од осталих, затим ако се сваком појединцу обезбеде услови у којима ће моћи да развија све своје потенцијале и да на себи својствен начин допринесе добробити заједници у целини.

    У монографији теоријске поставке о проблему инклузивног образовања и истраживачки налази у светлу организације наставе у редовним школама у коју су укључена деца са сензорним сметњама, свеобухватно су анализирана уз неопходан критички став према негативним појавама и феноменима који су у пракси присутни. Критика се, пре свега, односи на организацију наставе, прецизније на доминацију фронталног облика рада, тенденцију да се примењују традиционалне методе и обрасци извођења наставе који мало ангажују ученике на часу и не воде конструктивној интеракцији међу ученицима и комуникацији са наставником.

    С обзиром на то да су у свету ретка педаогошко – дидактичка
    истраживања која посебно разматрају образовање деце са сензорним
    сметњама, а да у нашој средини није било сличних анализа, презентовани емпиријски налази могу бити вредан извор информација за оне који су заинтересовани за другачије приступе и промишљања о проблему инклузије и образовања уопште. Поред несумњивог теоријског, монографија има и практичан значај јер с једне стране, указује на негативне аспекте организације наставе у редовним школама који моги бити препрека у процесу образовања
    деце са сензорним сметњама а с друге стране скреће пажњу на постојање једног не само педагошког проблема, већ и важног друштвеног питања.


    Детаљни подаци о књизи
    Наслов: Инклузија
    Издавач: Sumatra
    Страна: 347 (cb)
    Povez: meki
    Писмо: ćirilica
    Формат: 17 x 25 cm
    Година издања: 2018
    ИСБН: 978-86-6034-000-1
    Naručite
    Cena: 1.530 RSD
    Cena za inostranstvo:
    15,00 EUR
    Kom.:
    ili
    Naručite telefonom:
    Nije radno vreme
    nismo dostupni na telefonu





    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2021