MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹Biznis i finansijeMarketing
    Deset smrtnih grehova u marketingu
    Autor: Filip Kotler
    Strana: 128
    Ostali detalji
    Veličina slova: A A
    PREDGOVOR

    Trenutna pozicija marketinga

    Marketing je u lošem stanju. Ne marketinška teorija, već marketinška praksa. Svakom novom proizvodu ili usluzi treba podrška marketinškog plana koji donosi znatnu dobit koja pokriva odgovarajuće ulaganje, i vremena i novca. Pa zašto onda 75 procenata novih proizvoda, usluga i preduzeća ne doživi uspeh? Ove stope promašaja se javljaju uprkos celokupnom radu koji je uložen u razvoj i testiranje ideje, analizu poslovanja, razvoj i testiranje proizvoda, testiranje tržišta i komercijalno lansiranje proizvoda.
    Marketing treba da daje energiju poslovnoj strategiji. Posao marketera je da istražuje nove prilike za kompaniju i pažljivo primeni segmentaciju, određivanje cilja i pozicioniranje (STP ) kako bi se novo preduzeće usmerilo u dobrom pravcu. Potom bi marketeri trebalo da prošire 4P – proizvod, cenu, distribuciju i promociju – i postaraju se da su oni konzistentni jedni s drugim i sa strategijom STP. Zatim bi merketeri trebalo da primene plan i prate rezultate. Kada rezultati odstupaju od plana, marketeri treba da odluče da li je greška u lošoj primeni, nedoslednom marketinškom miksu, pogrešno usmerenoj segmentaciji, određivanju cilja i pozicioniranju ili, na kraju krajeva, nekompetentnom ispitivanju tržišta.
    Trenutno, prevelik broj sektora za marketing ne vodi ceo ovaj proces. Vodi ga grupa marketera, stratega, ljudi iz finansija i stručnih poslova. Na neki način se pojavi novi proizvod ili usluga na tržištu i marketing se svodi na svoju pravu misiju, onako kako je shvataju ostali u kompaniji, naime na prodaju i promociju. Najveći deo marketinga se svodi na jednu P funkciju – promociju – on više ne uključuju 4P. Pošto kompanija na kraju pravi proizvoda koji se dobro ne prodaje, zadatak marketinga je, uglavnom, da ulaže velike napore da bi se ostvarila prodaja i oglašavanjem popravilo stanje.
    U nastavku dajemo primer marketinga sa jednim P:

    Pitao sam potpredsednika zaduženog za marketing u jednoj od vodećih evropskih aviokompanija da li on u kompaniji određuje cene karata.
    "To rade finansije."
    "Da li utičete na izbor hrane koja se poslužuje u avionima."
    "Ne, to radi služba zadužena za snabdevanje hranom i pićem."
    "Da li imate reč prilikom određivanja standarda pri zapošljavanju posade?"
    "Ne, to obavljaju ljudski resursi."
    "A šta je sa čistoćom aviona?"
    "To radi održavanje."
    "A, šta Vi radite?
    "Ja rukovodim poslovima oglašavanja i prodajom."

    Posve je jasno da ova aviokompanija tretira marketing kao funkciju sa jednim P.
    Još gore, marketing ne obavlja dobro poslove oglašavanja i prodaje. Pitajte bilo kog generalnog direktora koji je krajnje uznemiren kada dobije račun od reklamiranja u periodu kada je prodaja ista ili kada manja. "Koju korist imamo od oglašavanja?" pitaće potpredsednika za marketing. U najboljem slučaju odgovor glasi da bi prodaja bez njega bila još gora. "Ali, ako je to investicija, šta mi dobijamo zauzvrat?" Dobar i zadovoljavajući odgovor se ne može dobiti.
    S razlogom nestrpljenje generalnih direktora sve više raste kada je marketing u pitanju. Osećaju da su odgovorni za ulaganja u finansije, proizvodnju, informacionu tehnologiju čak i nabavku, ali ne znaju šta se postiže marketinškim izdacima. Pretpostavimo da marketing u sebi sadrži složeniji lanac događaja u kojem je teže odrediti uzrok i posledicu. Ali, načinjen je određeni napredak u teoriji, a pojedine kompanije ga primenjuju u praksi. Zašto se to ne može desiti u njihovoj kompaniji?....

    SADRŽAJ

    1. Kompanija nije dovoljno usredsređena na tržište i pokrenuta kupcima.
    2. Kompanija u potpunosti ne shvata svoju ciljnu grupu.
    3. Potrebno je da kompanija bolje definiše svoje konkurente i prati njihov rad.
    4. Kompanija ne upravlja dobro odnosima sa svih zainteresovanim stranama.
    5. Kompanija nije dobra u iznalaženju novih prilika.
    6. Marketinški planovi i proces planiranja kompanije nisu adekvatni.
    7. Potrebno je pooštriti politike proizvoda i usluga kompanije.
    8. Slabi su napori koje kompanija ulaže u izgradnju identiteta marke i komunikaciju.
    9. Kompanija nije dovoljno dobro organizovana da sprovodi marketing.
    10. Preduzeće nedovoljno primenjuje dostignuća savremene tehnologije


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Deset smrtnih grehova u marketingu
    Izdavač: Asee (Adizes)
    Strana: 128 (cb)
    Pismo:
    Format: 15x22 cm
    Godina izdanja: 2004
    ISBN: 86-7668-014-0
    Naručite
    Cena: 810 RSD
    Cena za inostranstvo:
    8,00 EUR
    Kom.:
    ili
    Naručite telefonom:
    Nije radno vreme
    nismo dostupni na telefonu.





    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024