MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Српски језик и књижевност у наставној теорији и пракси
    Аутор: проф. др Павле Илић
    Страна: 726
    Остали детаљи
    Veličina slova: A A
    Значај наставе српског језика и књижевности видљив је из циља и задатака које нсатавни програми за ову наставу утврђују. Због потребе њиховог усклађивања са општим циљем васпитања и образовања, наставни програми се мењају, коригују и допуњују, али битни задаци ове наставе остају исти у свим програмима. Такви битни и константни задаци оиве наставе утврђују нсе наставним програмима за основну и средњу школу.

    Међу таквим задацима посебно су значајни они којима се, за основну школу, тражи:

    - да се ученици оспособе за изражајно читање, читање у себи, логичко и критичко схватање прочитаног текста

    - да поступно и систематично упознају граматику и правопис српског језика

    - да се успешно служе књижевним језиком и различитим видовима његове усмене и писмене употребе

    - да развијају смисао и способност за правилно, тачно, економично и уверљиво усмено и писмено изражавање, обогате и развијају речник, језички и стилски израз

    - да се оспособе за самосталну анализу, доживљавање, разумевање, тумачење и оцењивање књижевних дела, сценских и филмских остварења

    - да развију потребу за књигом, способност да се њоме самостално служе као извором знања и навикавања на коришћење библиотеком

    - да усвоје основне теоријске појмове из књижевне, позоришне и филмске уметности

    - да се навикавају на редовно и критичко праћење штампе, радија и телевизије

    - да се васпитавају за живот и рад у духу хуманизма, истинољубивости, узајамног помагања, солидарности и других позитивних моралних особина

    Пред наставу српског језка и књижевности наставни прогрм за средњу школу поставља задатке да:

    - упознаје ученике са књижевном уметношћу

    - развија хуманистичко и књижевно образовање на најбољим делима домаће и светске културне баштине

    - усавршава литерарну рецепцију, развија књижевни укус и ствара трајне читалачке навике

    - упућује ученике на истраживачки и критички однос према књижевности и оспособљава их за самостално читање, доживљавање, разумевање, интерпретирање и вредновање књижевно-уметничких дела

    - оспособљава ученика да се поуздано служи стручном литературом и другим изворима сазнања

    - шири сазнајне видике ученика и подстиче их на критичко мишљење и оригинална гледишта

    - васпитава у духу општег хуманистичког прогреса на начелу поштовања, чувања и богаћења културне и уметничке баштине, цивилизацијских тековина и материјалних добара свог народа и светске заједнице

    - уводи ученике у проучавање језика као система

    - уводи ученике у лингвистичка знања и појмове

    - развија језички сензибилитет и изражајне способности ученика

    - оспособљава ученике да теоријска знања о језику и правописној норми успешно примењују у пракси

    - васпитава ученике у духу језичке толеранције према другим језицима

    - развија знања у усменом и писменом изражавању

    - подстиче ученике на усавршавање говорења, писања и читања, као и неговање културе дијалога

    - оспособљава ученике да се успешно служе разним облицима казивања и одговарајућим функционалним стиловима у различитим говорним ситуацијама


    Као што се види, бројни задаци наставе српског језика и књижевности који се остварују у току основношколског и средњошколског васпитно-образовног рада с ученицима скоцентрисани су на њихово оспособљавање да правилно говоре, читају и пишу, да схватају и тумаче језичке и књижевне појаве, да стечена знања примењују у пракси, да та настава при стицању знаја допринесе развоју њиховог језичког и литерарног сензибилитета, развоју њихових укупних интелектуалних снага и низа позитивних моралних особина. Тиме ова настава оспособљава ученике за доживљавање и схватање естетских и етичких вредности не само у књижевности већ и у осталим уметностима и што је још важније, у свакодневној језичкој комникацији и опхођењу са људма. Све то значи да ова настава има пресудан утицај на развој опште културе ученика и формиране његове личности.


    САДРЖАЈ

    1.ОПШТИ ДЕО: Принципи, методе, садржај и организација наставе

    2.ПОСЕБАН ДЕО: Настава књижевности – Лирика у настави – Наставно тумачење епских дела – Драма као наставни проблем – Наставно тумачење књижевно-научне прозе – Домаћа лектира – Изучавање књижевнотеоријских и функционалних појмова – Место историје књижевности у настави књижевности

    3. НАСТАВА ЈЕЗИКА И КУЛТУРА ИЗРАЖАВАЊА

    4. ИНОВАЦИЈЕ У НАСТАВИ СРПСКОГ ЈЕЗИКА И КЊИЖЕВНОСТИ

    5. ИСТРАЖИВАЧКИ РАД У МЕТОДИЦИ НАСТАВЕ СРПСКОГ ЈЕЗИКА И КЊИЖЕВНОСТИ


    Детаљни подаци о књизи
    Наслов: Српски језик и књижевност у наставној теорији и пракси
    Издавач: Zmaj
    Страна: 726 (cb)
    Povez: meki
    Писмо: ћирилица
    Формат: 16,5x23,5 cm
    Година издања: 2003
    ИСБН: 86-489-0512-5
    Naručite
    Cena: 1.600 RSD
    Cena za inostranstvo:
    16,00 EUR
    Kom.:
    ili
    Naručite telefonom:
    Nije radno vreme
    nismo dostupni na telefonu.





    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024