MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹Biznis i finansijeEkonomija

    Prikaži 5 puta
    veću sliku


    Mala privreda i preduzetništvo
    Autori: Miroljub Nikolić, Maja Stošković
    Strana: 254
    Ostali detalji
    Veličina slova: A A
    PREDGOVOR

    Iako na prvi pogled može izgledati jednostavno, pokretanje i uspešno vođenje malog biznisa nije nimalo lako i zahteva ogroman entuzijazam i želju za uspehom koja mora biti praćena adekvatnim znanjem, iskustvom i hrabrošću, odnosno spremnošću da se preuzme rizik i neizvesnost koju svaki poslovni poduhvat sa sobom nosi. Zato je osnovna svrha ove knjige da svim potencijalnim, sadašnjim i budućim, preduzetnicima pomogne, ukaže na osnovna pitanja i da odgovor kako bi mogli da uspešno prevaziđu najvažnije probleme i iskušenja koja ih na putu do uspeha očekuju.

    Knjiga MALA PRIVREDA I PREDUZETNIŠTVO namenjena je onima koji su prepoznali šansu za poslovanje, imaju zdravu poslovnu ideju i žele da je realizuju, kao i svima koji su već pokrenuli svoje poslovanje i žele da ga unaprede. Cilj knjige je da u sažetom obliku, na jednostavan i lako razumljiv način predstavi domaća i strana iskustva o poslovanju male privrede, mogućnostima za otpočinjanje poslovanja i da pruži korisne savete kako ostvariti uspeh u dinamičnom tržišnom okruženju. Dobar stil, jednostavnost u prikazivanju i potpuno pokriven spisak znanja i veština kojima preduzetnici moraju da ovladaju, koncizno predočavaju budućim i sadašnjim pređuzetnicima put do poslovnog uspeha. Potvrđena strana i domaća rešenja i iskustva u domenu male privrede mogu biti od velikog značaja ne samo za postojeće, nove i potencijalne preduzetnike, već i za sve institucije i ogranizacije koje u svom poslovanju imaju dodirnih tačaka sa malom privredom.

    Knjiga je strukturirana tako da predstavlja spoj teorijsko-analitičke analize razvoja male privrede u svetu i Srbiji, i praktičnih saveta koji na nedvosmislen način osvetljavaju pitanja i probleme sa kojima se svakodnevno suočavaju preduzetnici (vlasnici i menadžeri) preduzeća male privrede. Knjiga predstavlja oplemenjeno praktično uputstvo koje pokriva sve faze, probleme i dileme koje je potrebno preći prilikom započinjanja i razvijanja sopstvenog biznisa. Ona sadrži neophodne i veoma korisne informacije, procedure, tehnike i alate potrebne za pokretanje i uspešno vođenje biznisa i kao takva predstavlja podstrek za ambiciozne i ohrabrenje za neodlučne. Poslovni uspeh po pravilu nikada ne dolazi ni brzo ni lako, a znanja, saveti i upustva data u knjizi pokazuju da je uspeh moguć, i kako da se na najlakši i najbrži način uspeh ostvari.
    U želji da se na celovit i pažljivo razrađen način predstavi problematika poslovanja male privrede, knjiga je podeljena na dva dela, sa dodatkom i adresarom kao korisnim prilozima.

    Prvi deo knjige koji nosi naziv RAZVOJ I ULOGA MALE PRIVREĐE analizira osnovna pitanja vezana za poslovanje male privrede. U ovom delu knjige akcenat je na dostignutom nivou razvoja male privrede u zemljama Evropske unije i Srbiji, na ulozi male privrede u ukupnoj privređi neke zemlje, povezivanju male privrede i velikih firmi, upravljaju u maloj privredi, transferu tehnologije, politikama podrške maloj privredi i drugim sličnim pitanjima.

    Drugi deo knjige UPUTSTVA I PREPORUKE ZA USPEH MALOG PREDUZETNIKA predstavlja pažljivo sistematizovan skup uputstava i preporuka namenjenih potencijalnim i sadašnjim preduzetnieima i vlasnicima (menadžerima) malih preduzeća. Osnovni cilj ovog dela knjige je da na jasan i konzistentan način uvede čitaoca u praktične probleme sa kojima se svakodnevno susreću preduzetnici (menadžeri) malih preduzeća i da ponudi praktične savete koji će im pomoći da savladaju sve izazove i uspeju u poslovanju.
    U nastojanju da se problematika male privrede što više približi potencijalnim preduzetnicima, na kraju knjige dati su prilozi sa korisnim savetima, kao i adresar sa korisnim adresama institucija koje na direktan ili indirektan način prate posbvanja male privređe, obezbeđujući nefinansijsku ili fmansijsku pomoć po povlašćenim ili tržišnim uslovima.

    Beograd, 2011. godina
    Autori

    SADRŽAJ

    PRVIDEO: RAZVOJ I ULOGA MALE PRIVREDE - STRANA I DOMAĆAISKUSTVA -
    1. POJAMI GLAVNE KARAKTERISTIKE MALE PRIVREDE
    1.1. Evropska unija i Srbija
    1.2. SAD, Kanada i Japan
    1.3. Glavne karakteristike male privrede
    2. RAZVOJ MALE PRIVREDE
    2.1. Neka inostrana iskustva
    2.2. Razvoj male privrede u Srbiji
    3. NOVA ULOGA MALE PROIZVODNJE
    4. POVEZIVANJE MALIHIVELIKIH FIRMI

    5. UGOVORNI SISTEM REALIZACIJE PROIZVODA I USLUGA
    5.1. Karakteristike ugovornog sistema
    5.2. Razvoj ugovornih odnosa u sferi usluga
    5.3. Dilerstvo i drugi oblici ugovornih odnosa
    5.4. Ugovorni odnosi i strana tržišta
    5.5. Perspektive razvoja ugovornih odnosa
    6. UPRAVLJANJE U MALOJ PRTVREDI
    6.1. Malo preduzetništvo i upravljanje
    6.2. Interno preduzetništvo i upravljanje
    6.3. Organizacija upravljanja u maloj flrmi

    7. TRANSFER TEHNOLOGIJE I MALA PRIVREDA
    7.1. Opšti pojmovi
    7.2. Proces tehnološkog transfera
    7.3. Unapređenje tehnološkog transfera
    7.4. Zaključak

    8. MALA PRIVREDA, PROBLEM NEZAPOSLENOSTII KOOPERACIJA IZMEĐU VELIKIH I MALIH FIRMI - NEKA EVROPSKA ISKUSTVA
    8.1. Kooperacija između velikih i malih firmi
    8.2. Kako poslovne veze utiču na stvaranje poslova
    8.3. Klasteri
    8.4. Preporuke i zaključi

    9. POLITIKA EVROPSKE UNIJE I SRBIJE PO PITANJU RAZVOJA MALIH I SREDNJIH PREDUZEĆA
    9.1. Politika Evropske Unije
    9.2. Akt o malim preduzećima (Small Business Act)
    9.3. Evropska konfederacija mladih predtizetnika
    9.4. Strategija razvoja konkurentnih i inovativnih malih i srednjih preduzeća u Republici Srbiji

    10. PODRŠKA MALOJ PRIVREDI - STRANA I DOMAĆA ISKUSTVA
    10.1. Neka inostrana iskustva
    10.2. Srbija

    DRUGIDEO: UPUTSTVA I PREPORUKE ZA USPEH MALOG PREDUZETNIKA: PREDUZETNIK I PREDUZETNIČKI SISTEM

    2. PREDUZETNIČKE SPOSOBNOSTIIIZBOR POSLA
    2.1. Ocena preduzetničkih sposobnosti
    2.2. Izbor posla - biznisa
    2.3. Analiza i upoređenje alternativa
    2.4. Faktori uspešnosti u poslu
    2.5. Usmerenje kako ući u posao kroz pitanja i odgovore
    2.6. Preporuke za preduzetnike
    2.7. Kontrolna pitanja
    3. OBLICI ORGANIZOVANJA POSLA
    3.1. Solo vlasništvo
    3.2. Partnerstvo
    3.3. Korporacija
    3.4. Zadruga
    3.5. Džoint venčer i MLM kompanije
    3.6. Prednosti i slabe strane pojednih oblika vlasništva
    3.7. Kontrolna pitanja
    4. VRSTE I OSNIVANJE PRIVREDNIH SUBJEKATA U SRBIJI
    4.1. Registracija osnivanja privrednih subjekata
    4.2. Osnovni oblici privrednih subjekata i potrebni uslovi za njihovu registraciju
    4.3. Interna organizacija firine
    5. FRANŠIZA
    5.1. Objašnjenje franšize
    5.2. Dobre i slabe strane franšize
    5.3. Tipovi franšiznih aranžmana
    5.4. Kontrolna pitanja
    6. RAD KOD KUĆE, KONSULTANTSKE USLUGE I "BUVLJA PIJACA"
    6.1. Rad u sopstvenom stanu
    6.2. Konsultantske usluge fwjjg& 6.3. Rad na "buvljoj pijaci"

    8.1. Osnovni prinicpi uspešnog menadžmenta
    8.2. Radno vreme i organizacija rada menadžera (Vlasnika)
    8.3. Personalna funkcija menadžera (preduzetnika)
    8.4. Motivacione teorije i plaćanje rada
    8.5. Neke preporuke menadžerima (preduzetnicima)
    8.6. Stilovi rukovođenja
    8.7. Kontrolna pitanja 9. MARKETING
    9.1. Opšti principi marketinga
    9.2. Marketing plan
    9.3. Neki elementi marketing mix-a
    9.4. Reklama
    9.5. Publicitet
    9.6. Prodaja
    9.7. Cene kao faktor marketinga
    9.8. Prava potrošača
    9.9. Kontrolna pitanja

    10. PRODAJNE CENE I PRELOMNA TAČKA
    10.1. Osnove prodajne cene
    10.2. Faktori od uticaja na cene
    10.3. Metodi određivanja cena
    10.4. Cenovna strategija i elastičnost tražnje
    10.5. Prelomna tačka
    10.6. Kontrolna pitanja

    11. ZALIHE IEVIDENCIJA
    11.1. Kontrola zaliha
    11.2. Optimalni nivo zaliha
    11.3. Evidencija
    11.4. Kontrolna pitanja

    12 KAPITAL I FINANSIJSKI IZVORI
    12.1. Obezbeđenje-pribavljanje kapitala
    12.2. Inicijalne investicije na primeru trgovine na malo
    12.3. Inicijalne investicije za netroovski biznis
    12.4. Izvori kapitala
    12.5. Kontrolna pitanja

    13. FINANSIJSKI OBRACUN I IANALIZE
    13.1. Bilans stanja
    13.2. Bilans uspeha
    13.3. Interpretacija finansijskih podataka
    13.4. Novčani tok
    13.5. Kontrolna pitanja

    14. BIZNIS (POSLOVNI) PLAN
    14.1. Značaj biznis plana
    14.2. Elementi biznis plana
    14.3. Pripreme za pisanje biznis plana
    14.4. Pisanje biznis plana
    14.5. Pomoćni deo biznis plana
    14.6. Uputstvo za uspešno poslovanje
    14.7. Kontrolna pitanja

    15. PERSPEKTIVE RAZVOJA MALOG BIZNISA

    PRILOZI
    SAVETI PREDUZETNICIMA
    DESET NAČINA I)A USPETE
    ADRESA ORGANZACIJA KOJE POMAŽU MALU PRIVREDU U SRBIJI
    LITERATURA


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Mala privreda i preduzetništvo
    Izdavač: AGM Knjiga
    Strana: 254 (cb)
    Povez: meki
    Pismo: latinica
    Format: B5
    ISBN:
    Naručite
    Cena: 1.250 RSD
    Cena za inostranstvo:
    13,00 EUR
    Kom.:
    ili
    Naručite telefonom:
    Nije radno vreme
    nismo dostupni na telefonu.





    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024