MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹Biznis i finansijeEkonomija

    Prikaži 5 puta
    veću sliku


    Strategije formiranja cena u uslovima diskontinuiteta
    Autor: Dr Bojan J. Ilić
    Strana: 126
    Ostali detalji
    Veličina slova: A A
    Sadržaj
    1. Sažetak 9
    2. Abstract 10
    3. Predgovor 11
    4. Uvod 12

    5. Značaj cena sa aspekta ekonomije preduzeća 15

    6. Politika cena kao determinanta uspešnosti
    poslovanja preduzeća 16
    6.1. Faktori politike cena 16
    6.1.1. Tražnja kao faktor politike cena 17
    6.1.2. Ponuda kao faktor politike cena * , , 21
    6.1.3 Troškovi kao faktor politike cena 23
    6.1.4. Mere ekonomske politike kao faktor politike cena 24
    6.2. Multidimenzionalnost politike eena 25
    6.3. Politika eena prema dobavljačima 26
    6.4. Politika cena prema kupcima 28
    6.5. Politika cena prema konkurentima 28
    6.6. Psihološki aspekti u politici cena preduzeČa 29
    6.6.1. Cena kao pokazatelj kvaliteta ' f? > n 29
    6.6.2. Cena kao pokazatelj prestiža i: 5 u 30

    7. Strategije formiranja cena 32
    7.1. Strategije formiranja cena za nove proizvode 32
    7.1.1. Strategija ekskluzivnih cena . 33
    7.1.2. Strategija penetracionih cena 34
    7.1>3. Izbor između ekskluzivne i penetracione cene 36
    7.1.4. Adaptacija početne cene novog proizvoda 37
    7.1.4.1. Uticaj efekta učenja na cene - 37
    7.1.4.2. Uticaj ekonomije obima na cene 38
    7.2. Strategija formiranja prestižnih cena 38
    7.3. Strategija ekspanzionog formiranja cena 39
    Strategija preventivnog formiranja cena
    Strategija formiranja cena radi eliminisanja konkurencije
    Strategija formiranja fleksibilnih cena
    Strategija formiranja cena za miks proizvoda
    Strategija geografskog formiranja cena
    Strategija formiranja cena sa rabatom i bonifikacijom
    Strategija formiranja promocionih cena
    Strategija formiranja diskriminacionh cena
    Proces donošenja odluka o cenama
    Izbor cilja formiranja cena Utvrđivanje tražnje Procena troSkova
    Analiza konkurentskih cena i proizvoda Izbor metoda formiranja cena Izbor konačne cene
    Metodi formiranja prodajnih cena
    Metod troškovi plus Metod stope rentabilnosti Granični metod Metod limitirajućih faktora
    Određivanje prodajnih cena u uslovima
    različitih tržišnih stanja
    Cene u potpunoj konkurenciji
    Monopolske cene
    Oligopolske cene
    Specifični pristupi formiranju cena u različitim fazama životnog ciklusa proizvoda Formiranje cena u fazi uvođenja proizvoda na tržište Formiranje cena u fazi rasta i razvoja proizvoda Formiranje cena u fazi zrelosti proizvoda Formiranje cena u fazi zastarevanja proizvoda
    Uticaj cena na rezultate poslovanja u konkurentnom okruženju Uticaj cena na dinamiku mogućeg obima prod^je proizvoda Ral cena i snaga IriiSla - progrum zu sinuilaciju rezultata poslovanja u zavisnosti od izabranc strategije cenu
    13. Kvantificiranje rezultata poslovanja u zavisnosti
    od cena pomoću ekonometrijskih modela 93
    13.1. Model Ekonometar 93
    13.1.1. Osnovne karakteristike modela 94
    13.2. Model DELSA 96
    13.2.1. Karakteristike i značaj modela 96

    14. Integrisanje cenovnih i necenovnih faktora konkurentnosti preduzeća 100
    14.1. Cena kao faktor konkurentnosti preduzeća 100
    14.2. Necenovni faktori konkurentnosti preduzeća 101

    15. Uticaj cena na konkurentnost preduzeća u uslovima diskontinuiteta 106
    15.1. Suočavanj e preduzeća sa diskontinualnim promenama na tržištu proizvoda i usluga 107
    15.2. Izbor adekvatne strategije cena u procesu organizacionih promena u uslovima diskontinuiteta 109

    16. Zaključak 114
    17. Literatura 116
    18. Indeks pojmova 122
    19. Summary 125

    Sažetak
    Strategije formiranja cena variraju od jedne privredne grane do druge, kao i izmedu preduzeća u okviru jedne grane ili grupacije. Zato je u knjizi analiza tih strategija započeta istraživanjem organizacionih ciljeva od kojih menadžeri polaze prilikom preispitivanja altemativnih strategija cena. Posebno su analizirane strategije formiranja cena sa aspekta povećanja konkurentskih prednosti u procesu organizaciomh promena u uslovima diskontinuiteta. Komparirani su i različiti metodi formiranja prodajnih cena polazeći od specifičnih tržišnih stanja.

    Istovremeno je razmatran uticaj cena na poslovni rezultat, a u vezi s tim i rešavanje problema koji je u menadžmentu poznat kao „Rat cena i snaga tržišta“, pomoću odgovarajućeg originalnog softvera. Poseban akcenat je stavljen na povezanost menadžerskog odlučivanja o cenama i dinamike mogućeg obima prodaje proizvoda u uslovima konkurentske tržišne privrede. Pored cena, analiziran je i značaj necenovnih faktora konkurentnosti preduzeća. Deo knjige odnosi se na kvantifieiranje rezultata poslovanja preduzeća u zavisnosti od cena pomoću ekonometrijskih modela.

    Predgovor
    Monografija „Storategije formiranja cena u uslovima diskontinuiteta“ je rezultat desetogodišnjeg istraživanja sa primenom kvantitativnih metoda u ekonomiji, menadžmentu i informatici.

    Planiranje i implementacija poslovnih strategija deo su moje saradnje sa menadžerima domaćih i inostranih preduzeća. Tom prilikom stečeno iskustvo doprinelo je integrisanju teorijske analize i empirijskih istraživanja problematike strategije formiranja cena, njene veze sa poslovnim rezultatom i povećanjem konkurentnosti preduzeća u procesu organizacionih promena u uslovima diskontinuiteta. Takođe, naučni doprinos dugogodišnjeg rada ogleda se u izradi i implementaciji matematičkog modela i originalnog softvera za merenje rezultata poslovanja u zavisnosti od formulisane strategije cena.
    Monografija je priređena doktorska disertacija „Altemativne strategije cena i organizacione promene u uslovima diskontinuiteta“ odbranjena 3. aprila 2000. godine na Fakultetu organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu.

    Za postignute rezultate zahvalnost dugujem sestri Bojani i roditeljima Draginji i Janku, koji su mi omogućili da steknem najviše obrazovanje, a time i osnovu za dalji naučno-istraživački rad.

    Posebnu zahvalnost dugujem profesom dr Vesni Milićević, profesom dr Vinki Filipović, profesom dr Milošu Rajkovu, profesom dr Božidam Stavriću za korisne savete i doprinos kvalitetnijem prikazu rezultata mog rada. Naročito se zahvaljujem profesom dr Nevenki Žarkić-Joksimović, profesom dr Jelici Petrović i profesom dr Konstantinu Kostiću na svesrdnoj pomoći i saradnji.

    Na kraju zahvaljujem se supruzi Tatjani, koja mi je pmžila podršku da istrajem u dugogodišnjem naučno-istraživačkom radu.

    Beograd, 2001.
    Doc. dr Bojan J. Ilić

    O autoru
    Dr Bojan J. Ilić rođen je 1968. godine u Kosovskoj Mitrovici. Na Fakultetu oiganizacionih nauka diplomirao je 1993., magistrirao 1997. i doktorirao 2000. Završio je i Ekonomski fakultet u Prištini (1995). Od strane Ministarstva pravde Republike Srbije imenovan je za sudskog veštaka za ekonomsko-finansijsku oblast. Član je predsedništva Društva ekonomista Beograda. Vanredni je član Naučnog društva ekonomista Jugoslavije. Docent je na Fakultetu oiganizacionih nauka u Beogradu, gde je angažovan u nastavi na redovnim i postdiplomSkim studijama. Objavio je 40 naučnih i stručnih radova iz oblasti ekonomike, planiranja, informatike, marketinga i menadžmenta. Izvršio je veći broj empirijskih istraživanja sa primenom kvantitativnih metoda u ekonomiji, menadžmentu i iriformatici. Učestvovao je u izradi i realizaciji naučno-istraživačkih projekata vezanih za ove oblasti.

    ... “Autor je ostvario naučni doprinos koji se ogleda u izradi i implementaciji matematičkog modela i softvera za merenje rezultata poslovanja u zavisnosti od formulisane strategije cena."...
    ... “Ostvaren je i društveno-ekonomski doprinos koji se odnosi na koristi koje preduzeća mogu imati primenom ovog modela radi povećanja sopstvene konkurentnosti na tržištu, što implicira porast konkurentnosti privrede kao celine. ”...
    Prof. dr Jelica Petrović Prof dr Konstantin Kostić

    Monografija Strategije formiranja cena u uslovima diskontinuiteta je priređena doktorska disertacija "Altemativne strategije cena i organizacione promene u uslovima diskontinuiteta" odbranjena 3. aprila 2000. godine na Fakultetu oiganizacionih nauka Univeiziteta u Beogradu pred komisijom u sastavu: prof. dr Vesna Milićević (mentor), prof. dr Miloš Rajkov, prof. dr Vinka Filipović i prof. dr Božidar Stavrić.


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Strategije formiranja cena u uslovima diskontinuiteta
    Izdavač: Задужбина Андрејевић
    Strana: 126 (cb)
    Povez: meki
    Pismo: latinica
    Format: 17 x 24 cm
    Godina izdanja: 2001
    ISBN: 86-7244-233-4
    RASPRODATO
    Nije u planu obnavljanje izdanja





    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024