UČENJE U OBRAZOVNOM KONTEKSTU: Osnove psihologije učenja/nastave
Učenje je veoma obuhvatan fenomen, možemo reći da u velikoj meri i to ko smo, šta smo i kakvi smo jeste rezultat učenja. Učenje je jedan od osnovnih saznajnih psihičkih procesa, čijim se proučavanjem bavi opšta psihologija, jedna od psiholoških teorijskih disciplina, i to u kontrolisanim laboratorijskim uslovima. Mnoga saznanja o prirodi procesa učenja, o mehanizmima učenja (klasično uslovljavanje, instrumentalno uslovljavanje, učenje uviđanjem, učenje po modelu), karakteristikama i faktorima koji utiču na efikasnost učenja dugujemo ovim istraživanjima.
Proces učenja/nastave predstavlja srž obrazovnog procesa, samu njegovu suštinu. Da bi se obezbedio kvalitet obrazovanja, centralno pitanje kojim se moramo baviti jeste kvalitet procesa učenja/nastave. Cilj ove knjige jeste da s raznih strana osveatli školsko učenje, da pomogne u razumevanju učenja u formalnom, institucionalnom obrazovnom kontekstu i da na osnovu tog razumevanja omogući bolje praktično delovanje i obezbeđivanje što boljeg kvaliteta školskog učenja/nastave u specifičnim okolnostima.
Zato se ova knjiga može koristiti na više načina.
Ovo nije klasičan udžbenički tekst. Iz njega studenti neće dobiti gotove „recepte“, jedan tačan odgovor za svako pitanje. U najboljem slučaju, dobiće valjanu osnovu za razumevanje procesa nastave/učenja i oslonac za promišljanje kako rešavati konkretno pitanje.
Nagrada „Borislav Stevanović“ za naučni doprinos razvoju psihologije koju dodeljuje Društvo psihologa Srbije
Detaljni podaci o knjiziNaslov: UČENJE U OBRAZOVNOM KONTEKSTU: Osnove psihologije učenja/nastave
Izdavač: Službeni glasnik
Strana: 452 (cb)
Povez: meki
Pismo: latinica
Format: 20 x 24 cm
Godina izdanja: 2020
ISBN: 9788651924357