MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige ▹ Biznis i finansijeMenadžment
    Menadžment za kulturu
    Autor: Isak Adizes
    Strana: 132
    Ostali detalji

    A A A
    PREDGOVOR

    Sa velikim entuzijazmom smo pristupili pokušaju da putem ove knjige približimo našim čitaocima spoj dve, na prvi pogled, udaljene teme: menadžment i kulturu. Menadžment shvaćen u najširem značenju kao upravljanje bilo kojim entitetom (sobom, porodicom, organizacijom, državom), nije samo tekovina civilizacije nego i uslov njenog daljeg opstanka. Jedan od centralnih problema na početku XXI veka je upravo problem kako da se opstane i izgradi željena budućnost u sve složenijem svetu koji se sve brže menja.
    Menadžment se u svom rudimentarnom obliku javlja još u drevnom Egiptu, Persiji, Kini, antičkoj Grčkoj, ali se tek poslednjih decenija konstituiše kao nauka po strogim kriterijumima metodologije nauka. Teorijski modeli upravljanja umetničkim institucijama i kulturnim ustanovama i njihova praktična primena mogu se smatrati još mladom disciplinom. To ne znači da se do sada pozorištima, muzejima i drugim organizacijama nije upravljalo. Naprotiv. Iz iskustava i istorije kako uspešnih, tako i neuspešnih institucija ove vrste možemo selekcionisati mnogo dragocenih elemenata za modernu teoriju menadžmenta za kulturu.
    Jedna od osnovnih postavki profesora dr Isaka Adižesa je upravo insistiranje na izgradnji specifičnog menadžmenta za kulturu umesto manje ili više neuspešnog presađivanja modela i principa upravljanja iz industrijskih ili poslovnih organizacija. Razvoj kulture je od životnog značaja za napredak bilo kog društva i zbog toga zavređuje najveću pažnju da se unutar kulturnih institucija i oko njih stvori sistem koji će ih podržavati. Kreativno haotično stvaranje, u kućama koje se bore za preživljavanje u oskudnim uslovima, treba da se pretvori u organizovan i stimulativan ambijent čija je osnovna svrha da svojim proizvodima i/ili uslugama uzdiže svest društva.
    Osnovna namera nam je bila da ponovo štampamo knjigu koja se u svom prvom izdanju (1996. godine), sticajem okolnosti, pojavila pre njenog prvog izdanja u SAD. Dakle, radilo se o svetskoj premijeri knjige jednog od najuglednijih teoretičara i konsultanata u oblasti menadžmenta današnjice. Sem toga, profesor Adižes je bio osnivač i rukovodilac prvog programa za menadžere u oblasti kulture, koji je 1969. godine počeo da se izvodi na University of California at Los Angeles (UCLA).
    Knjiga predstavlja skup eseja sa studijom slučaja nastalih u dužem vremenskom periodu koji nisu ništa izgubili na svojoj aktuelnosti. Esej - “Umetnost, društvo i administracija: uloga i obuka umetničkih administratora” je nastao u saradnji sa William McWhinneyem. Čitaoci koji se do sada nisu susreli sa Adižesovim učenjem, mogu da steknu uvid u konceptualne osnove njegovog pristupa menadžmentu u Prilogu - u kratkom eseju “Osnovni principi upravljanja”.
    Knjiga je namenjena svima koji rade u sferi kulture, koji imaju upliv u kulturna zbivanja i koji žele da svoja menadžerska znanja prošire i sa ovom oblašću. Ona predstavlja pokušaj davanja preliminarnog odgovora na pitanja sa kojima se susreću upravnici i direktori kulturnih ustanova, oni koji u njima rade ili su sa njima povezani.
    Ova oblast je još uvek u povoju i tek se očekuju sveobuhvatna, sistematska istraživanja pre nego što se saznanja u ovom području proglase za “definitivna” (ako je to uopšte ikada moguće ostvariti).
    Smatrali smo da je za naše prilike interesantnije objaviti knjigu u skraćenom obimu bez poglavlja koja sadrže sofisticirane analize bilansa stanja i bilansa uspeha umetničkih kuća i naučna razmatranja pojmova i koncepcija upravljanja izlagana u visokoakademskom stilu. Takođe je izostavljen veći broj tabela koje precizno prikazuju finansijske pokazatelje poslovanja, kao i niz detalja koji su prisutni u studijama slučajeva poslovnih organizacija. Cilj nam je bio da popularišemo ovu oblast, a ne da čitaoca zamaramo prevelikom detaljnošću. Prevashodno smo želeli da ponudimo našoj javnosti knjigu koja će popuniti deo praznine u ovoj oblasti i koja ce nadahnjujuće delovati na njene čitaoce.
    Interesovanje za prethodna izdanja koja su rasprodata i komentari koji su usledili pokazali su da je naša javnost dobro prihvatila ovu knjigu i da su zahtevi za još jednim izdanjem opravdani.
    Shvatajuci da ova publikacija ne daje odgovore na sva pitanja i probleme koji se javljaju u menadžmentu za kulturu, nadamo se da će ona inspirativno delovati na mnoge menadžere koji kreiraju sopstvena rešenja u toj oblasti.



    SADRŽAJ

    Predgovor 7
    Predgovor novom izdanju 11
    Uloga umetnosti u postindustrijskom društvu 15
    Potreba društva za umetničkim institucijama 17
    Umetnost i glavne karakteristike postindustrijskog društva 20
    Politika društva prema umetnosti 25
    Lepe umetnosti protiv komercijalizovane umetnosti 25
    Neke od prepreka lepim umetnostima 27
    Koliko košta jedan umetnik? 29
    Teleološke razlike 32
    Tehnološke razlike 36
    Zaključci 40
    Post scriptum 42
    Administriranje za umetnost 45
    Uloga upravnog odbora 48
    Položaj i uloga umetničkih administratora 49
    Obrasci upravljanja 50
    Uloga upravnog odbora u scenskim umetnostima:
    Menadžerska analiza 55
    Željena funkcija upravnih odbora 60
    Organizovanje upravnog odbora 65
    Sprovođenje odluka 69
    Odgovornosti upravnog odbora 72
    Razmišljanje o budućnosti upravnog odbora u
    scenskim umetnostima 73
    Umetnost, društvo i administracija:
    uloga i obuka umetničkih administratora 75
    Klima i misija umetničkih institucija 78
    Karakteristika umetnosti kao “robe” 80
    Upravljanje umetnošću 81
    Organizaciona klima 82
    Zona manevrisanja umetničkog administratora 84
    Domeni formalnog autoriteta umetničkih administratora 85
    Željene karakteristike umetničkog administratora 86
    Obuka umetničkog administratora 87
    Unutrašnji poslovi 88
    Odnosi sa okruženjem 89
    Zaključci 89
    Post scriptum 91
    Seattle opera - primer izgrađivanja politike
    menadžmenta za umetnost 95
    Produkcija - internacionalna i nacionalna opera 101
    Izbor repertoara za sezonu 103
    Kriterijum za selekciju repertoara 103
    Prezentacija i reakcije kritike 105
    Organizacija 109
    Organizaciona filozofija 114
    Pomoć volontera 116
    Izbor volontera 116
    Aktivnosti volontera 118
    Druge aktivnosti 119
    Problemi sa parkiranjem 119
    Prodaja karata 120
    Cene karata 120
    Prikupljanje novca 121
    Planovi o budućoj ekspanziji 121
    Finansije 124
    Prilog:
    Osnovni principi upravljanja 127
    Šta znači upravljati 129
    Predviđanje kvaliteta odluka 133
    Nesaglasnost uloga 135
    Niko nije savršen menadžer 138
    Konflikti su neizbežni i suštinski važni za dobro upravljanje 141
    Efikasnost sprovođenja odluka 143
    Kako da predvidimo uspeh organizacije 145
    Primena na ličnom nivou 147
    Primena na nivou porodice 148
    Primena na nivou kompanije 148
    Primena na nivou društva 149
    Zaključci 149
    Bibliografija 153
    O autoru 155
    Adizes Southeast Europe 157


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Menadžment za kulturu
    Izdavač: Asee (Adizes)
    Strana: 132 (cb)
    Povez: meki
    Pismo: latinica
    Format: 14,0 x 20,0 cm
    Godina izdanja: 2006
    ISBN: 978-86-7668-066-5
    Naručite
    Cena: 540 RSD
    Cena za inostranstvo:
    5,00 EUR
    Kom.:
    ili
    Naručite telefonom:
    Nije radno vreme
    nismo dostupni na telefonu





    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2021