MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹PolitikaEkonomija

    Prikaži 4 puta
    veću sliku


    Rešenje za 86% posto
    Autor: Grupa autora
    Strana: 252
    Ostali detalji
    Veličina slova: A A
    KAKO DA ODGOVORITE NA NAJVEĆI TRŽIŠNI IZAZOV U NAREDNIH 50 GODINA!?

    Brz razvoj 86% svetskog stanovništva u zemljama s bruto društvenim proizvodom (BNP) po glavi stanovnika manjim od 10.000$ pretvorio je ta područja u zemlje prilikâ. Za razliku od mnogih ranijih pristupa, u kojima se problem nerazvijenosti često tretirao u smislu "pomoći slabijima", autori ističu velike ekonomske izazove za sve firme i preduzetnike koji mogu da shvate životnu logiku, potrebe i neiskorišćene mogućnosti tog "86-procentnog sveta".

    Knjiga Rešenje za 86% – izvorno na engleskom: The 86 Percent Solution (Wharton School Publishing, 2006) usmerava fokus na zemlje u razvoju. Za razliku od mnogih ranijih pristupa, u kojima se problem nerazvijenosti često tretirao u smislu "pomoći slabijima", autori ističu velike ekonomske izazove za sve firme i preduzetnike koji mogu da shvate životnu logiku, potrebe i neiskorišćene mogućnosti tog "86-procentnog sveta".

    Knjiga 2007. godine u izboru Berry-AMA Book Prize for the Best Book in Marketing 2007, uglednog američkog udruženja American Marketing Association (AMA)


    DA LI ŽELITE BITI DEO TOG TRŽIŠTA? MOŽETE LI SEBI DOPUSTITI DA TO NE BUDETE?
    Menadžeri jednog vodećeg američkog proizvođača kancelarijskih uređaja razmišljali su o načinu plasiranja grafoskopa u svetu u razvoju kada smo postavili jednostavno pitanje: kako bi taj grafoskop radio bez struje? Nastupila je tišina. O tom se pitanju nikada nije razmišljalo. Ali to je pitanje na koje treba davati odgovor svaki dan u svetu u razvoju. Postavljajući takvu vrstu pitanja, i odgovarajući na njih, „Hjulit-Pakard“ je stvorio digitalne fotoaparate na baterije i sisteme za štampanje koji omogućavaju preduzetnim fotografima da deluju u potpunosti izvan mreže. Zapitajte se sami: Znate li šta je izmenjivač? Ako ne znate, onda niste dovoljno razmišljali o slaboj infrastrukturi i drugim karakterističnim uslovima na tržištima u nastajanju. Te razlike, i potrebne strategije da bi se one tretirale, u središtu su interesovanja ove knjige.

    Ova knjiga je osmišljena kao izazov razmišljanjima menedžera s razvijenih tržišta o strategijama koje su u prošlosti delovale efikasno. Menadžeri s tržišta u razvoju otkriće nove uvide iz različitih delova sveta u razvoju, koji će verovatno delovati u njihovim regijama. Preduzetnici će uočiti izdašne prilike u svetu koji nastaje. Naposletku, vođe vladâ, nevladinih organizacija i drugih organizacija moći će steći uvid u dinamiku poslovanja u tom okruženju.

    Ova knjiga je započeta nakon što je sredinom 1990-ih Vidžaj primio telefonski poziv od Džerija Vinda, profesora Vortonove škole Pensilvanijskog univerziteta, kome su se obratili organizatori jedne konferencije Ujedinjenih nacija. Ti organizatori tražili su kreativne strategije kojima bi se zemlje u razvoju podstakle da stanu na sopstvene noge, umesto da zavise od milostinje razvijenog sveta. Pitanje je bilo uvredljivo. Mnoga itekako uspešna preduzeća nastala su u tim zemljama u razvoju. Preduzetništvo je bilo živo i zdravo. Dok su dobronamerni ljudi u razvijenim zemljama raspravljali o pomoći inostranstvu, vredni ljudi iz zemalja u razvoju napuštali su svoje domovine radi poslova u razvijenom svetu i već su kući slali milijarde dolara. Kako to da ti milosrdni i inteligentni ljudi u razvijenom svetu to nisu videli?

    Nakon te rasprave, Vidžaj, Džeri i Markos V. Pratini de Moraes, tada ministar poljoprivrede Brazila, napisali su zajedno članak o načelima dostizanja zaboravljenih 86% sveta, s naslovom The Invisible Global Market, objavljen 2000. u časopisu Marketing menadžment. Vidžaj je dalje proučavao tu temu na Teksaškom univerzitetu u Ostinu i kao dekan Indijske poslovne škole u Hiderabadu, te je napisao drugi članak The 86 Percent Opportunity, objavljen u Indiji. Razgovarao je s rukovodiocima i državnim službenicima u nekolicini zemalja u razvoju. Rastući interes za te ideje bio je tako veliki da je odlučio da radi s Kamini na ovoj knjizi. Kao konsultant, Kamini je bila u direktnom dodiru s različitim kompanijama u Indiji koje su primenjivale nove strategije za takva tržišta u razvoju. Iz prve ruke smo uočili kreativne strategije koje su se koristile.

    Približno u isto vreme kada smo bili angažovani na ovome poslu, C. K. Prahalad i drugi usredsredili su pažnju na ista područja sveta iz druge perspektive. U Prahaladovom pronicljivom radu, The Fortune at the Bottom of the Piramid [Bogatstvo na dnu piramide], autor ukazuje na potencijal najsiromašnijih građana sveta. No najsiromašniji od siromašnih samo su jedan segment tih tržišta. Da li želite da znate kako udovoljiti potrebama sve veće srednje klasi ili raskošnim segmentima? Godine 2004. jedan „rols-rojs“ je prodat u Indiji za 700.000$, što je oko 1500 puta više od prosečnog bruto društvenog dohotka po glavi stanovništva u toj zemlji. Ova se knjiga usredsređuje na ukupan raspon prilika na tim tržištima u nastajanju, i za siromašne i za bogatije potrošače. Ona takođe raspravlja o obeležjima tržišta koja se moraju tretirati u tržišnim strategijama.

    Osim što ova knjiga istražuje specifične strategije, nadamo se da će vas primeri podstaknuti da razmišljate šire o pristupima koji bi možda delovali u vašem delu sveta. Svakim danom inovativna preduzeća pronalaze nove načine kako tretirati ili preskočiti ograničenja i odgovoriti na posebne potrebe tržišta u nastajanju. Ta preduzeća razvijaju 86-postotna rešenja. Postavite izazov svom načinu razmišljanja i možete učiniti isto.


    "Ova knjiga pokazuje da dramatična raznolikosti tržišta u nastajanju stvara ogromne prilike. Autori prikazuju jaka rešenja za otključavanje tih mogućnosti. Rešenje za 86 posto poziv je za buđenje upućen svakom preduzeću, konsultantu ili obrazovnoj instituciji koji u prošlosti nisu usmerili dovoljno pažnje na ta tržišta. I ova knjiga može poslužiti kao bogat vodič za sve koji žele da razumeju i da razvijaju svoje poslove u 86-postotnom svetu."
    — Radžat Gupta, viši svetski partner, „Makinski end kompani“, i predsednik odbora Indijske poslovne škole u Hiderabadu.

    "Rešenje za 86 posto vrlo jasno daje na znanje da su tržišta u nastajanju budućnost, no da put u tu budućnost neće biti ravna magistrala. Zemlje koje se razvijaju napreduju po ravnoteži između tradicije i inovacija. Rešenja predstavljena u ovoj knjizi zasnivanju se na dubokom razumevanju složenosti tih tržišta. Autori nude saznanja ne samo za preduzeća koja su angažovana na tim tržištima, nego i za stvaraoce politike, nevladine organizacije i svetske organizacije koje žele da razumeju ulogu koju poslovanje igra u inovaciji i ekonomskom razvoju."
    — Čandra Babu Naidu, bivši glavni ministar, Andra Pradeš, Indija

    "Rešenje za 86 posto nudi jedinstven uvid za sve koji moraju razumeti ono što će biti ključni pokretač svetske ekonomije u prvom delu dvadeset i prvog veka."
    — Nil Ficdžerald, predsednik „Rojtersa“ i bivši predsednik „Junilivera“


    Kratak sadržaj:

    O autorima
    Pogled na Giti
    Predgovor: Da li želite biti deo ovog tržišta? Možete li sebi dopustiti da to ne budete?
    Priznanja

    Poglavlje 1: Zemlje prilika
    Poglavlje 2: Ne pravite automobil, kada su vam potrebne taljige
    Poglavlje 3: Ciljajte na odskočnu ekonomiju
    Poglavlje 4: Vežite marke za tržište
    Poglavlje 5: Mislite mlado
    Poglavlje 6: Postanite veliki, misleći na malo
    Poglavlje 7: Donesite sopstvenu infrastrukturu
    Poglavlje 8: Tražite preskoke
    Poglavlje 9: Donesite tržište ljudima
    Poglavlje 10: Razvijajte se zajedno s tržištem

    Zaključak: Prilika koju ne treba propustiti


    VIDŽAJ MAHADŽAN, bivši dekan Indijske poslovne škole, šef je stoletne katedre Džona P. Harbina u Poslovnoj školi Teksaškog univerziteta u Ostinu. Primio je mnoge nagrade za životno delo, među njima i nagradu Američkog marketinškog udruženja (AMA, American Marketing Association) "Čarls Kulidž Parlin" za vizionarsko predvodništvo u naučnom marketingu. Godine 2002. AMA je ustanovila nagradu “Vidžaj Mahadžan” za karijerne doprinose u marketinškoj strategiji. Mahajan je autor ili urednik devet knjiga. Jedan je od najcitiranijih istraživača u svetu iz oblasti poslovanja i ekonomije. Bio je urednik revije Džornal of marketing riserč i konsultant preduzeća iz grupe „Fortjun 500“ i širom sveta je sprovodio programe za usavršavanje rukovodilaca.

    KAMINI BANGA je samostalni konsultant za marketing i izvršni direktor privatne kompanije “Dajmenšen konsaltansi Pvt. Ltd”. Njeni klijenti su bili i "Kedberis", "Filips", "Džonson end Džonson", "Koka-Kola" i mnogi drugi. Nadaleko i naširoko je proputovala Aziju i jugoistočnu Aziju, držeći kurseve iz oblasti marketinškog istraživanja i potrošačkog ponašanja. U toku trogodišnjeg angažmana u Londonu radila je u Harisovom istraživačkom centru (Harris Research Center) kao konsultant za etnička pitanja preduzeća, među kojima su se nalazila i "Britiš ervejz" i BBC. Kamini Banga piše i uređuje članke o poslovanju za revije Ekonomik tajms, Smart menadžer, Biznis tudej i druge vodeće indijske poslovne publikacije, i nadzorni je direktor u odborima nekoliko preduzeća. Završila je studije na Indijskom institutu za menedžment, vodećoj instituciji za MBA obrazovanje u Indiji. Živela je u Mumbaju u Indiji, a sada živi u London


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Rešenje za 86% posto
    Izdavač: Mate
    Strana: 252 (cb)
    Povez: meki
    Pismo: latinica
    Format: 23 cm
    Godina izdanja: 2007
    ISBN: 978-86-86313-05-8
    RASPRODATO
    Nije u planu obnavljanje izdanja





    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024