Marketinška etika
„Živimo u svetu u kome je lako proizvesti a teško prodati. Prodaja, koja je cilj svake trgovine i proizvodnje, sve je razuđenija i sve komplikovanija. Uostalom, ona je konačna svrha svakog biznisa. U moralnom smislu, sve ovo ne bi trebalo da je problem, barem ne na slobodnom tržištu koje karakteriše, ili bi trebalo da karakteriše, slobodan odnos kupaca i prodavaca koji svoje odluke donose bez ikakve prisile i sa preciznim znanjem o tome šta rade. Konkurencija bi trebalo da obezbedi da obe strane dobiju maksimum onoga što žele – prodavci najviše, a kupci najniže cene. U ovoj idealnoj slici cena je „istinita“ mera vrednosti i ne proizvodi moralni problem. Međutim, konkurencija pravi monopol koji može da diktira cene koje više neće biti slobodne, a kupac, bez obzira na to što je sve kompetentniji, postaje objekt najrazličitijih pritisaka, manipulacija i prevara. Tržišni mehanizmi su komplikovani, često nepregledni i netransparentni da bi mogli lako da se kontrolišu; ponuda može postati neodoljiva na razne načine od kojih mnogi skrivaju ucenu; informisanje može prerasti u ubeđivanje, a ono u prisilu i/ili paternalizam. I zaista, reklame su sve agresivnije i sve zavodljivije, oglašavanje postaje razvijena nauka, a pitanja šta je kupcima potrebno sve češće se povlače u zapećak. U takvoj situaciji potreba za regulacijom praksi prodaje takođe postaje sve očiglednija. Ali, ispravna regulacija treba da bude zasnovana na pravičnim i moralno ispravnim premisama, što povlači potrebu za temeljnom i kvalitetnom etičkom analizom marketinga. Predmet marketinške etike, kao i predmet ove knjige, jeste takva, temeljna i kvalitetna etička analiza marketinga i svih glavnih moralnih problema koji se u njemu pojavljuju: iskorišćavanje ljudskih slabosti, targetiranje slabih i ranjivih (dece, mladih, starih, ljudi sa posebnim potrebama), masovni marketing, proizvodnja želje za nepotrebnim, subliminalno oglašavanje, monopolisanje reklamnog prostora, neravnopravna distribucija uticaja, razne vrste korupcije u marketingu i tako dalje."
Prof. dr Jovan Babić
, prevela Marija Babić
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Marketinška etika
Izdavač: Službeni glasnik
Strana: 348 (cb)
Povez: meki
Pismo: latinica
Format: 15 x 23 cm
Godina izdanja: 2011
ISBN: 978-86-519-0254-6