MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹Biznis i finansijeMarketing

    Prikaži 3 puta
    veću sliku


    Marketinška etika
    Autor: DŽordž DŽ. Brenkert
    Strana: 348
    Ostali detalji
    Veličina slova: A A
    „Živimo u svetu u kome je lako proizvesti a teško prodati. Prodaja, koja je cilj svake trgovine i  proizvodnje, sve je razuđenija i sve komplikovanija. Uostalom, ona je konačna svrha svakog biznisa. U moralnom smislu, sve ovo ne bi trebalo da je problem, barem ne na slobodnom tržištu koje karakteriše, ili bi trebalo da karakteriše, slobodan odnos kupaca i prodavaca koji svoje odluke donose bez ikakve prisile i sa preciznim znanjem o tome šta rade. Konkurencija bi trebalo da obezbedi da obe strane dobiju maksimum onoga što žele – prodavci najviše, a kupci najniže cene. U ovoj idealnoj slici cena je „istinita“ mera vrednosti i ne proizvodi moralni problem. Međutim, konkurencija  pravi monopol koji može da diktira cene koje više neće biti slobodne, a kupac, bez obzira na to što je sve kompetentniji, postaje objekt najrazličitijih pritisaka, manipulacija i prevara. Tržišni mehanizmi su komplikovani, često nepregledni i netransparentni da bi mogli lako da se kontrolišu; ponuda može postati neodoljiva na razne načine od kojih mnogi skrivaju ucenu; informisanje može prerasti u ubeđivanje, a ono u prisilu i/ili paternalizam. I zaista, reklame su sve agresivnije i sve zavodljivije, oglašavanje postaje razvijena nauka, a pitanja šta je kupcima potrebno sve češće se povlače u zapećak. U takvoj situaciji potreba za regulacijom praksi prodaje takođe postaje sve očiglednija. Ali, ispravna regulacija treba da bude zasnovana na pravičnim i moralno ispravnim premisama, što povlači potrebu za temeljnom i kvalitetnom etičkom analizom marketinga. Predmet marketinške etike, kao i predmet ove knjige, jeste takva, temeljna i kvalitetna etička analiza marketinga i svih glavnih moralnih problema koji se u njemu pojavljuju: iskorišćavanje ljudskih slabosti, targetiranje slabih i ranjivih (dece, mladih, starih, ljudi sa posebnim potrebama), masovni marketing, proizvodnja želje za nepotrebnim, subliminalno oglašavanje, monopolisanje reklamnog prostora, neravnopravna distribucija uticaja, razne vrste korupcije u marketingu i tako dalje."

    Prof. dr Jovan Babić

    , prevela Marija Babić


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Marketinška etika
    Izdavač: Službeni glasnik
    Strana: 348 (cb)
    Povez: meki
    Pismo: latinica
    Format: 15 x 23 cm
    Godina izdanja: 2011
    ISBN: 978-86-519-0254-6
    Naručite
    Cena: 490 RSD
    Cena za inostranstvo:
    5,00 EUR
    Kom.:
    ili
    Naručite telefonom:
    +381 11 3055010
    +381 11 3055015





    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024