MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹Biznis i finansijeMarketing
    Deset smrtnih grehova u marketingu
    Autor: Filip Kotler
    Strana: 128
    Ostali detalji
    Veličina slova: A A
    PREDGOVOR

    Trenutna pozicija marketinga

    Marketing je u lošem stanju. Ne marketinška teorija, već marketinška praksa. Svakom novom proizvodu ili usluzi treba podrška marketinškog plana koji donosi znatnu dobit koja pokriva odgovarajuće ulaganje, i vremena i novca. Pa zašto onda 75 procenata novih proizvoda, usluga i preduzeća ne doživi uspeh? Ove stope promašaja se javljaju uprkos celokupnom radu koji je uložen u razvoj i testiranje ideje, analizu poslovanja, razvoj i testiranje proizvoda, testiranje tržišta i komercijalno lansiranje proizvoda.
    Marketing treba da daje energiju poslovnoj strategiji. Posao marketera je da istražuje nove prilike za kompaniju i pažljivo primeni segmentaciju, određivanje cilja i pozicioniranje (STP ) kako bi se novo preduzeće usmerilo u dobrom pravcu. Potom bi marketeri trebalo da prošire 4P – proizvod, cenu, distribuciju i promociju – i postaraju se da su oni konzistentni jedni s drugim i sa strategijom STP. Zatim bi merketeri trebalo da primene plan i prate rezultate. Kada rezultati odstupaju od plana, marketeri treba da odluče da li je greška u lošoj primeni, nedoslednom marketinškom miksu, pogrešno usmerenoj segmentaciji, određivanju cilja i pozicioniranju ili, na kraju krajeva, nekompetentnom ispitivanju tržišta.
    Trenutno, prevelik broj sektora za marketing ne vodi ceo ovaj proces. Vodi ga grupa marketera, stratega, ljudi iz finansija i stručnih poslova. Na neki način se pojavi novi proizvod ili usluga na tržištu i marketing se svodi na svoju pravu misiju, onako kako je shvataju ostali u kompaniji, naime na prodaju i promociju. Najveći deo marketinga se svodi na jednu P funkciju – promociju – on više ne uključuju 4P. Pošto kompanija na kraju pravi proizvoda koji se dobro ne prodaje, zadatak marketinga je, uglavnom, da ulaže velike napore da bi se ostvarila prodaja i oglašavanjem popravilo stanje.
    U nastavku dajemo primer marketinga sa jednim P:

    Pitao sam potpredsednika zaduženog za marketing u jednoj od vodećih evropskih aviokompanija da li on u kompaniji određuje cene karata.
    "To rade finansije."
    "Da li utičete na izbor hrane koja se poslužuje u avionima."
    "Ne, to radi služba zadužena za snabdevanje hranom i pićem."
    "Da li imate reč prilikom određivanja standarda pri zapošljavanju posade?"
    "Ne, to obavljaju ljudski resursi."
    "A šta je sa čistoćom aviona?"
    "To radi održavanje."
    "A, šta Vi radite?
    "Ja rukovodim poslovima oglašavanja i prodajom."

    Posve je jasno da ova aviokompanija tretira marketing kao funkciju sa jednim P.
    Još gore, marketing ne obavlja dobro poslove oglašavanja i prodaje. Pitajte bilo kog generalnog direktora koji je krajnje uznemiren kada dobije račun od reklamiranja u periodu kada je prodaja ista ili kada manja. "Koju korist imamo od oglašavanja?" pitaće potpredsednika za marketing. U najboljem slučaju odgovor glasi da bi prodaja bez njega bila još gora. "Ali, ako je to investicija, šta mi dobijamo zauzvrat?" Dobar i zadovoljavajući odgovor se ne može dobiti.
    S razlogom nestrpljenje generalnih direktora sve više raste kada je marketing u pitanju. Osećaju da su odgovorni za ulaganja u finansije, proizvodnju, informacionu tehnologiju čak i nabavku, ali ne znaju šta se postiže marketinškim izdacima. Pretpostavimo da marketing u sebi sadrži složeniji lanac događaja u kojem je teže odrediti uzrok i posledicu. Ali, načinjen je određeni napredak u teoriji, a pojedine kompanije ga primenjuju u praksi. Zašto se to ne može desiti u njihovoj kompaniji?....

    SADRŽAJ

    1. Kompanija nije dovoljno usredsređena na tržište i pokrenuta kupcima.
    2. Kompanija u potpunosti ne shvata svoju ciljnu grupu.
    3. Potrebno je da kompanija bolje definiše svoje konkurente i prati njihov rad.
    4. Kompanija ne upravlja dobro odnosima sa svih zainteresovanim stranama.
    5. Kompanija nije dobra u iznalaženju novih prilika.
    6. Marketinški planovi i proces planiranja kompanije nisu adekvatni.
    7. Potrebno je pooštriti politike proizvoda i usluga kompanije.
    8. Slabi su napori koje kompanija ulaže u izgradnju identiteta marke i komunikaciju.
    9. Kompanija nije dovoljno dobro organizovana da sprovodi marketing.
    10. Preduzeće nedovoljno primenjuje dostignuća savremene tehnologije


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Deset smrtnih grehova u marketingu
    Izdavač: Asee (Adizes)
    Strana: 128 (cb)
    Pismo:
    Format: 15x22 cm
    Godina izdanja: 2004
    ISBN: 86-7668-014-0
    Naručite
    Cena: 810 RSD
    Cena za inostranstvo:
    8,00 EUR
    Kom.:
    ili
    Naručite telefonom:
    Nije radno vreme
    nismo dostupni na telefonu.





    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Poruku poslaoPoruka

    Vaše pitanje
    ili odgovor

    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024