MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹PravoslavljeБеседеPravoslavljeПравославни јерарсиАлександар Шмеман протојереј

    Prikaži 5 puta
    veću sliku


    Александар Шмеман: Беседе на радију Слобода, књига 3
    Садржај

    Четврти део. ИСКУСТВО ВЕРЕ

    ОТКУД ВЕРА?
    Само у Богу, 9
    Неисказива реалност,
    Незаслужени дар, 14
    Отаџбинатуђинаца, 16
    Из светлости и радости, 20

    ПОКУШАЈ ОСМИШЉЕЊА
    Исповедање, позивање, подсећање, ,, 24
    Увереност у ствари невидљиве, 27
    Почетак богосиновства, 30
    Бог Творац, 33
    Небо, 36
    Небо на земљи, 39

    У СУСРЕТ БОЖИЋУ
    Повратакдетињству, 42
    Детињастостхришћанства, 44
    Како испунити заповест, 46
    Главно искуство, 49
    Од објашњења ка очекивању, 52
    Сусрет крај јасала, 54
    Бог — то звучи смирено, 58
    Долази зато што је савршен, 61
    Срцу очигпедно, 64
    Невидљиви свет, 66

    У ВАСКРШЊОЈ РАДОСТИ
    He може се измислити, 70
    Радост оних који љубе, 71
    Докази нису потребни, 74
    Још није касно, 77
    Дођи и види!, 80

    СВЕДОЧАНСТВА
    Глас тих и танак, 83
    Живи сусрет: Сергеј Булгаков, 85
    Живи сусрет: Андре Фросар, 88
    Живи сусрет: Николај Мотовилов, 91
    О разговору преподобног Серафима са Мотовиловим, 94

    Пети део. ТАЈНА НАД ТАЈНАМА

    Две напомене, 99
    Зарад свих, у име свих, од стране свих, 102
    Вечито ново схватање, 105
    Апсолутно нова повезаност, 108
    Свет прожет небом, 111
    Пројава јединства, 114
    Сабрање, 116
    „Благословено Царство“, 119
    Велика јектенија, 122
    Усхођење званих, 12®
    Приближавање часној трпези, 129
    Реч Божија, 132
    „Ви који сте верни", 135
    Наша и његова жртва, 138
    Приношење дарова, 141
    „Сами себе, једни друге и сав живот наш, “, 143
    Целив мира и исповедање вере, 146
    Молитва благодарења, 149
    Претварање у живот са Богом, 151
    Божије самоприношење, 154
    Испуњење љубави, 157

    Шести део. ВЕЛИКИ ПОСТ

    ПУТ И СРЕДСТВО
    Почетак повратка, 161
    Средство буђења и ослобођења, 164
    He само о хлебу, 166
    Оживљавање савести, 169

    ПРЕДВОРЈЕ
    Први позив, 173
    Зов великопосног пролећа, 176
    Смирити се пред истином, 178
    Откровење о блудном сину, 182
    Судиће нам љубав, 185
    Нема страшнијег суда, 188
    Недеље пре Великог поста, 191

    ОПРОШТАЈ И ПОКАЈАЊЕ
    Окретањеузвишенијем, 193
    Приступање подвигу, 195
    Засновано на љубави, 198
    Врата друге димензије, 201
    Пробити се кроз зид, 204
    У тајанственој дубини, 208
    Два покајања, 210
    Три позива, 213

    СВЕТЛА ТУГА
    Најбоље у човеку, 216
    Сусрет са тишином, 219
    Уздах за другачијим, 222

    МОЛИТВА ПРЕПОДОБНОГ ЈЕФРЕМА СИРИНА
    Одричне прозбе, 226
    Потврдне прозбе, 229
    О испразности и чамотињи, 231
    О испразности и чамотињи (паралелна верзија), 234
    О властољубљу, 238
    О празнословљу, 240
    О целомуцрености, 243
    О смиреноумљу, трпљењу и љубави, 246

    КРСТОПОКЛОНА НЕДЕЉА
    Радост и победа крста, 249
    Пред судом распете Љубави, 251

    У СУСРЕТ СТРАДАЊИМА
    Поново сс загпедати, 255
    „Одају твоју брачну видим, Спасе“, 258
    Наше усхођење, 261
    Од Крстопоклоне недеље до Страсне седмице, 263
    У одлучујућим данима, 266
    У светлу Лазареве суботс и Цвети, 269
    Погружење у тајну, 271
    Последњи окршај, 274
    Индекс имена, 279


    Четврти део. ИСКУСТВО ВЕРЕ

    ОТКУД ВЕРА?

    Само у Богу

    Једина суштина сваке религије је Бог. To треба да схвате сви учесници сада већ дуготрајног спора о религији. Штетност религије, корисност религије, изопачења религије, одбрана религије све је то споредно. У извесном смислу можемо се сложити чак и са чувеном Марксовом изреком: „Религија је опијум за народ“. С друге стране, могли бисмо без потешкоћа доказати социјалну и политичку корисност религије. И једни и други докази заснивали би се на чињеницама. Па ипак, у суштини, у дубини, уоппгге није ствар у томе. Истинска религија почиње тамо где човек престаје да мисли о штетности и корисности, где, у извесном смислу, престаје да се бави самим собом, где надилази свет свог сопственог, увек мајушног, неизбежно ограниченог, „ја”

    „Бог“ то је једна од људских речи. Људи је пишу, изговарају, преводе на разне језике, анализирају са граматичке или филолошке тачке гледиигга. Но, та је реч у љуцском језику настала да би означила управо оно игго живи иза свих осталих речи, оно пгго се до краја не може сместити у речи, оно што разбија њихов уобичајени, чисто граматички, чисто социјални смисао, оно што човека ослобађа овоземаљског ропства.

    Лаж бораца против религије, али и грешка њених бранитеља, је у томе пгго и једни и други о религији често говоре невезано са оним у чему се једино и састоји њен смисао. А смисао религије је управо то осећање, то искуство Бога и божанског, тај пробој иза и увис. Без тога су сви разговори о религији бесмислени, као проучавање нотних знакова без познавања тонова које они означавају. Али ма шта људи говорили, ма како дискутовали о религији на том социјалном, друштвеном, или чак научнофилозофском плану, непобитна је чињеница: није било епохе, није било културе, није било човека да није осећао, да није доживљавао то тајанствено присуство онога који се на људском језику зове Бог. Никаква открића, никакви летови у космос не могу да укину нити да обесмисле то тајанствено искуство, као што не могу да укину нити да обесмисле, на пример, искуство љубави. Наука може доћи до бројних открића о љубави, али она никада ништа неће рећи о њеној суштини, о чуду тог преображаја целог нашег бића који се догађа када волимо. Исто тако, ниједна наука никад ништа неће рећи о чуду вере. Јер шта значе тврдње: „Има Бога“, или: „Нема Бога“? Бог није предмет, није један од предмета за који се може рећи да постоји или да не постоји. Бог је управо искуство оностраног које придаје нову дубину, нови, преображавајући смисао свим нашим речима и представама, и које се њима не може обухватити.

    Још су ранохришћански мислиоци говорили о „одричном богословљу“, тј. таквом учењу о Богу у ком је искуство поузданије од свега, а присуство Божије се изражава на одричан начин: „Бог није то и то, али ми знамо да он постоји“. Ми, такође, знамо да су се током читаве светске историје душе разгоревале таквом радошћу, таквом светлошћу, таквом љубављу, да није било речи које то могу изразити. Ми знамо да је човек увек покушавао да помоћу звукова, боја и речи изрази ту радост, ту љубав, као и да никакве силе овога света нису успеле да униште то искуство.

    У томе, и само у томе, састоји се главна тема религије. Све остало је споредно.


    Детаљни подаци о књизи
    Наслов: Александар Шмеман: Беседе на радију Слобода, књига 3
    Издавач: Каленић
    Страна: 365 (cb)
    Povez: meki
    Писмо: ћирилица
    Формат: 22 x 29 cm
    Година издања: 2017
    ИСБН:
    Naručite
    Cena: 1.200 RSD
    Cena za inostranstvo:
    12,00 EUR
    Kom.:
    ili
    Naručite telefonom:
    Nije radno vreme
    nismo dostupni na telefonu.





    Kupljeno uz ovu knjigu

    Беседе - Најлепше беседе из светског беседништва
    1110 din.

    Александар Шмеман: Беседе на радију Слобода, књига 2
    1200 din.

    Александар Шмеман: Беседе на радију Слобода, књига 4
    1200 din.

    Александар Шмеман: Беседе на радију Слобода, књига 1
    1200 din.

    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024