MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹Računari i InternetOstali programski jezici

    Prikaži 4 puta
    veću sliku


    Naučite Unity 5.x
    Autor: Alan Thorn
    Strana: 592
    Ostali detalji
    Veličina slova: A A
    Zahvaljujući ovoj knjizi, steći ćete znanje u vezi razvoja u Unityju i samopouzdanje za kreiranje zanimljivih igara.

    Ova knjiga se detaljno fokusira na praktičan projekat upotrebom Unityja, na izgradnju FPS igre koja uključuje mnoštvo funkcija. Detaljno ćemo opisati arhitekturu Unity igre kreiranjem ekspanzivnih svetova, interesntnih efekata renderovanja i drugih funkcija da bismo igre učinili posebnim. Kreiraćemo individualne komponente igre, upotrebićemo efikasne tehnike animacije i efikasno ćemo primeniti koliziju i fiziku. Istražićemo optimalne tehnike za importovanje elemenata igre, kao što su mreže i teksture, savete i trikove za efikasno projektovanje nivoa igre, načine animiranja i skriptovanja NPC-a, načine za konfigurisanje i primenu na mobilnim uređajima, način za pripremu za VR razvoj, način za primenu kontrolne verzije i tako dalje.

    Uvod

    U ovoj knjizi ćemo najpre da opišemo Unity sa tačke gledišta početnika, a zatim ćemo vam pomoći da stečeno znanje razvijete na određeni način. Konkretno, steći ćete osnovno sveobuhvatno umeće, na osnovu kojeg ćete naučiti Unity tako da kao iskusni, nezavisni programer možete da radite u bilo kom odeljenju i pomoću bilo kojeg seta funkcija unutar Unityja. U sledećem opisu poglavlja prikazan je detaljno ceo raspon funkcija koje ćemo istražiti. Naš osnovni cilj je da vas ova knjiga učini svestranim i potpuno kompetentnim u Unityju i da sposobnim da rešite probleme sa kojima se možete susresti u setu funkcija Unityja. U ovoj knjizi ćemo se koncentrisati, uglavnom, na praktične primere; izgradićemo FP borbenu igru kroz više poglavlja, što će na više načina testirati vašu veštinu kucanja.

    Opis poglavlja

    U Poglavlju 1, „Priprema i konfigurisanje elemenata postavke“, govori se o projektu na koji ćemo se fokusirati u knjizi. Specifikovani su saveti i trikovi za optimalno importovanje elemenata, konfigurisanje elemenata i tokove najbolje prakse da bi projekat ostao organizovan.

    U Poglavlju 2, „Dizajn i struktura nivoa“, opisan je početak projektovanja i izgradnje osnovnog nivoa igre unutar Unityja, pri čemu se istražuju interesantne ideje dizajniranja nivoa.

    U Poglavlju 3, „Kontrole igrača – pokret“, istražujemo kontrole igrača, odnosno, kako unos korisnika vodi i kontroliše glavnu kameru igre.

    Poglavlje 4, „Kontrole igrača – kucanje i zdravlje“, fokusirano je na kreiranje borbene mehanike koja uništava neprijatelje; svaki karakter koji može da bude oštećen zahteva zdravlje.

    U Poglavlju 5, „Neprijatelji i veštačka inteligencija“, opisano je kako se postiže inteligentno i verodostojno ponašanje neprijatelja pomoću AI-ja. Upotrebom AI-ja neprijatelj će se pomerati na nivou, tražeći igrača - napašće ga kada je u njegovom dometu.

    U Poglavlju 6, „Upravljanje projektom i verzijama“, opisani su načini optimizovanja toka razvoja igre pomoću softvera Version Control. Ovaj softver vodi evidenciju o projektu dok se on pomera kroz sve svoje iteracije.

    Poglavlje 7, „Trajni podaci – učitavanje i snimanje stanja igre“, fokusirano je na različite metode snimanja koji su dostupni u Unityju; igračima je omogućeno da snime svoj napredak u igri i da nastave igru na mestu na kojem su prethodno prekinuli svaki put kada započinju novu sesiju igre.

    U Poglavlju 8, „Performansa, optimizacija, mobilni uređaji i drugo“, istražena je selekcija povezanih tema. Konkretno, istraženo je kako se poboljšava performansa igara pomoću optimizacije, kako se pripremaju igre za razvoj za mobilne uređaje i kako se treba pripremati generalno za VR razvoj.

    Šta vam je potrebno za ovu knjigu

    Da biste studiozno čitali ovu knjigu i izvršili zadatke unutar nje, potrebni su vam Unity 5 softver (koji možete da preuzmete besplatno na adresi https://unity3d.com) i odlučnost da uspete! Koristeći ta dva „alata“, možete da naučite da kreirate odlične igre u Unityju.

    O autoru

    Alan Thorn je multidisciplinarni programer igara, autor i predavač (sa iskustvom od 17 godina). On kreira igre za PC desktop, mobilne uređaje i VR. Osnovao je Wax Lyrical Games​ i kreirao je nagrađivanu igru Baron Wittard: Nemesis of Ragnarok, radeći na njoj kao dizajner, programer i umetnik. Napisao je 23 tehničke knjige o razvoju igara i predstavio je 19 video obuka koje obuhvataju programiranje igara, programiranje u Unityju, 3D modelovanje i animacije. Podučavao je studente o kreiranju igara kao viši predavač na Univerzitetu Teesside, kao vodeći predavač za Uppingham School i kao gostujući predavač za London South Bank University. Trenutno je na čelu odeljenja za Games Design and Development u školi National Film and Television School.

    Kratak sadržaj

    Poglavlje 1: Priprema i konfigurisanje elemenata 5
    Poglavlje 2: Dizajn i struktura nivoa 63
    Poglavlje 3: Kontrole igrača – Pokret 153
    Poglavlje 4: Kontrole igrača – Kucanje i zdravlje 225
    Poglavlje 5: Neprijatelji i veštačka inteligencija 298
    Poglavlje 6: Upravljanje projektom i verzijama 372
    Poglavlje 7: Trajni podaci – učitavanje i snimanje stanja igre 449
    Poglavlje 8: Performansa, optimizacija, mobilni uređaji i drugo 505
    Indeks 561

    Detaljan sadržaj

    Tabela sadržaja
    Uvod 1

    Poglavlje 1: Priprema i konfigurisanje elemenata 7

    Jasan dizajn 9
    Ciljne platforme 10
    Ciljana publika 11
    Žanr 12
    Režim igre 13
    Cilj igre 13
    Priprema elemenata 14
    Mrežice – koristite samo dobru topologiju 14
    Mrežice – minimizirajte broj poligona 15
    Mrežice – simuliranje detalja reljefa bez geometrije 18
    Mrežice – minimiziranje UV šavova 22
    Mrežice – eksportovanje kao FBX 24
    Mrežice – upotreba metarske skale (metričke) 25
    Teksture – nikada ne koristite kompresije bez gubitka 26
    Teksture – power 2 veličine 27
    Teksture – alfa teksture 29
    Importovanje elemenata za igru Dead Keys 30
    Importovanje tekstura 31
    Importovanje mrežica 38
    Importovanje animacija 53
    Importovanje audio zapisa 58
    Konfigurisanje materijala 60
    Rezime 63

    Poglavlje 2: Projektovanje i struktura nivoa 65

    Podešavanje scene pomoću skyboxa 67
    Izgradnja nivoa – modularni skupovi izgradnje 74
    Izgradnja nivoa – organizacija i struktura 81
    Projektovanje nivoa – saveti i trikovi 84
    Cilj i povratne informacije 85
    Priča 85
    Verodostojnost i pogodnost 86
    Atmosfera i estetika 86
    Jednostavnost i ponovna upotreba 87
    Osvetljenje nivoa – priprema 87
    Baked osvetljenje 88
    Dinamičko osvetljenje 89
    Unapred izračunato globalno osvetljenje 90
    Prvi koraci mapiranja svetla 91
    Baking lightmape – rezolucija i veličina 94
    Baking lightmape – detalji 102
    Light Probes 106
    Često postavljana pitanja o osvetljenju 114
    Mrežica navigacije 124
    Occlusion Culling 132
    Kreiranje kamere igrača 138
    Sistemi čestica 143
    Muzika i audio 147
    Rezime 154

    Poglavlje 3: Kontrole igrača – Pokret 155

    Pokret igrača 156
    Borba zombija 157
    Kreiranje kontrolnih tačaka igrača 158
    Animacija kamere 160
    Konfigurisanje grafikona animatora 174
    Upotreba animacije – kreiranje navigatora 186
    Prilagođavanje i menjanje editora MonoDevelop 187
    Singleton objekti 193
    Komentari 194
    Povezivanje sa komponentom navigatora 195
    Komentari 196
    GUI navigatora 197
    Ulazne ose 201
    Radna površina 204
    Dugme 208
    Kodiranje ponašanja dugmeta 215
    Komentari 217
    Kreiranje smrti igrača 221
    Komentari 224
    Rezime 225

    Poglavlje 4: Kontrole igrača – Kucanje i zdravlje 227

    Borba rečima 228
    Kreiranje liste reči 229
    Upotreba Visual Studio Codea 231
    Kreiranje klase WordList 239
    Komentari 240
    Komentari 241
    Podudaranje reči 242
    Komentari 244
    Objekat Typer 246
    Napredak pomoću klase Typer 258
    Komentari 267
    Zdravlje i povrede 268
    Komentari 269
    Komentari 276
    Povrede i povratne informacije 281
    Rezultat igrača 286
    Komentari 289
    Bonusi i nagrade 290
    Komentari 299
    Rezime 300

    Poglavlje 5: Neprijatelji i veštačka inteligencija 301

    Konfigurisanje karaktera zombija 302
    Početak upotrebe unapred definisanih zombija 305
    Planiranje veštačke inteligencije zombija 307
    Komentari 312
    Razvijanje strukture stanja 312
    Komentari 314
    Razvijanje kontrolera animatora NPC 314
    Razvijanje Idle stanja 324
    Komentari 327
    Razvijanje Chase stanja 328
    Komentari 330
    Razvijanje Attack stanja i drugih 331
    Komentari 333
    Razvijanje Dead stanja 343
    Zombiji i unos teksta 344
    Komentari 351
    Zombiji i klasa Typer 352
    Komentari 353
    Komentari 354
    Aktiviranje neprijatelja i putanja kamere 362
    Upotreba Play režima 370
    Rezime 374

    Poglavlje 6: Upravljanje projektom i verzijama 375

    Upravljanje projektom 375
    Istraživanje, projektovanje i procena rada 376
    Plan radnog opterećenja 377
    Status zadatka 377
    Analizra rizika 379
    Potrebni resursi i veštine 379
    Plan testiranja 379
    Primenjeno upravljanje projektom pomoću Trelloa 380
    Saradnja sa cloud skladištem 393
    Upravljanje verzijama pomoću Gita 395
    Početak upotrebe Gita i GitKrakena 398
    Paketi i grane 404
    Kretanje unapred i unazad pomoću Gita 412
    Konfigurisanje Unity-ja za upravljanje verzijama 415
    Vraćanje i odbacivanje 418
    Grane i grananje 421
    Konflikti i rešenja 426
    Git i veb 441
    Guranje i povlačenje 448
    Kloniranje 450
    Rezime 451


    Poglavlje 7: Trajni podaci – učitavanje i snimanje stanja igre 453

    Serijalizacija podataka 453
    Parametri igrača – snimanje podataka 458
    Parametri igrača – učitavanje podataka 464
    Parametri igrača – INI fajlovi 464
    Komentari za iniParser.cs 466
    Snimanje podataka – XML fajlovi 470
    Komentari 473
    Snimanje podataka – JSON fajlovi 487
    Komentari 491
    Snimanje podataka – binarni fajlovi 496
    Komentari 498
    Snimanje podataka za igru Dead Keys 502
    Komentari 504
    Rezime 507


    Poglavlje 8: Performansa, optimizacija, mobilni uređaji i drugo 509

    Statistika i performansa 509
    Profiler prozor i procena performanse 514
    Saveti i trikovi za optimizaciju 520
    Znakovni nizovi i upoređivanja 520
    Čuvajte se maskiranih funkcija 521
    Ispravljanje grešaka 521
    Optimizovanje veličine izgradnje 528
    Početak razvoja za mobilnu platformu 540
    Nastavak razvoja za mobilnu plaformu 549
    Izgradnja za Android 555
    Izgradnja za VR (Virtual Reality) 561
    Rezime 566
    Indeks 567


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Naučite Unity 5.x
    Izdavač: Kompjuter biblioteka
    Strana: 592 (cb)
    Povez: meki
    Pismo: latinica
    Format: B5
    Godina izdanja: 2017
    ISBN: 978-86-7310-515-4
    Naručite
    Cena: 2.800 RSD
    Vaša cena: 2.613 RSD
    Cena za inostranstvo:
    26,00 EUR
    Kom.:
    ili
    Naručite telefonom:
    Nije radno vreme
    nismo dostupni na telefonu.





    Kupljeno uz ovu knjigu

    Algoritamsko rešavanje problema i objektno orijentisan pristup u Javi: Sa rešenim zadacima i zadacima za vežbu
    960 din.

    Naučite samostalno C++ jedna lekcija dnevno
    2926 din.

    HTML5, CSS3 I JavaScript za razvoj veb strana
    3135 din.

    Java 8 programiranje
    2822 din.

    C# 7.1 i .NET Core 2.0: Moderno međuplatformsko programiranje, treće izdanje
    3135 din.

    Photoshop CS Biblija
    960 din.

    Umetnost obmane (Kevin Mitnik)
    1040 din.

    Umeće provale (Kevin Mitnik)
    1040 din.

    SolidWorks i SolidCAM osnove + CD
    1950 din.

    SOLIDWORKS 2015 za mašinske inženjere
    2640 din.

    C# 7.0 za programere: Sveobuhvatan referentni priručnik
    2800 din.

    C# osnove programiranja
    1800 din.

    Zbirka zadataka iz programskog jezika C#
    920 din.

    Python opušteno
    1400 din.

    Programiranje za početnike na jeziku Python
    1380 din.

    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024