MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹SrbijaDruštvo
    Медији и Трећи светски рат
    Аутор: Слободан Рељић
    Страна: 298
    Остали детаљи
    Veličina slova: A A
    Слободан Рељић открива улогу масовних медија у мобилизацији људи за нечасне циљеве крупног капитала и даје историју пропаганде у двадесетом веку, од америчких почетака, преко нацистичке дораде до неолибералног врхунца.

    Каква је улога масовних медија у мобилизацији људи за нечасне циљеве крупног капитала?

    Како се борити против пропаганде у 21. веку?

    Да ли је контра-пропаганда решење или само мање зло?

    Саблазан савремене пропаганде је што се не види начин како би се њене химере могле разбити, осим да се подиже друга таква пропаганда, па да онда нови монструм убије старог монструма. Таква операција је, у неком смислу, у току. Уместо демократског плурализма информисања успоставља се тоталитарни плурализам пропаганди. „Хитлер је“, вратимо се човеку чије су технике надживеле Други свтетски рат, „промовисао тотални рат, који подразумева тоталну мобилизацију; а с друге стране, тотални масакр. Позната су нам ратна правила: сви се морају ускладити с њима, да би рат био тоталан – што значи, рат за истребљење цивилиног становништва (у чему смо били прилично успешни!) – и да би се постигло неограничено коришћење свих снага и ресурса нације за потребе рата. Да бисмо победили не можемо поступити другачије. То је очигледно. Али, да ли се зло заиста може победити злом?“, питао се забринути Жак Елил 1945.

    Данас је свет пред истим питањем и пред много страшнијим убилачким ресусрсима. И са питањем: да ли победник у тоталном рату може да сагледа све димензије и бесмисао Пирове победе? Пропаганда и актуелна „доктрина о чoвеку, свету и религији који служе стицању економске и војне моћи“ у томе не могу бити од помоћи. А ратници у граду ни у примисли немају идеју како би то изгледало без суицидалних помоћних средстава, што се, такође, законито, понављало у Кондратијевљевим фазама-Б цикличних криза капитализма, и што је једина нада на коју се сада може рачунати. Можда то, ипак, није мало. „Можда“ – закључак је за нешто наде у епилогу.

    Слободан Рељић


    Детаљни подаци о књизи
    Наслов: Медији и Трећи светски рат
    Издавач: Catena mundi
    Страна: 298 (cb)
    Povez: тврди са омотом
    Писмо: ћирилица
    Формат: 21 cm
    Година издања: 2016
    ИСБН: 978-86-6343-064-8
    RASPRODATO
    Nije u planu obnavljanje izdanja





    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024