MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹BeletristikaProzaBeletristikaRoman

    Prikaži 3 puta
    veću sliku


    Kako da zavoliš tržne centre
    Autor: Natalija Fjedorčuk
    Strana: 193
    Ostali detalji
    Veličina slova: A A
    Žanrovski smestiv između reportaže i proze, književni debi Natalije Fjedorčuk

    Kako da zavoliš tržne centre u tematskom smislu predstavlja potpunu inovaciju, jer o materinstvu niko do sada nije pisao na takav način.

    Kritika je ovo ostvarenje definisala kao hipnotišuće delo koje izvlači na dnevno svetlo pitanje roditeljstva za koje nemamo ni želje ni snage da ga sebi postavimo:

    „Opisati neopisano a univerzalno, istinski je zadatak književnosti – a taj zadatak je ovde ispunjen sa velikim umećem” (Malgožata Halber).

    Pišući o izolaciji, unutrašnjoj emigraciji u fazi postporođajne depresije, pa i kasnije, fazi koja majku postavlja u položaj kompletne identitetske zbunjenosti – ko sam kada rodim dete? Hraniteljka, negovateljica, ruke koje grle i revnuju nad svim samo ne nad sobom? – proizvodi metaforu tržnih centara kao „nemesta” koja postaju enklave iscrpljenih žena što nad nadstrešnicama kolica sa uspavanim detetom piju kafu iz kartonskih šolji, koristeći taj teško stečeni međučin za doživljavanje vremena kao svete tajne, vremena sopstvene prisnosti sa stvarnošću.

    Sama autorka kaže da joj je pokretački motiv bila poseta mnoštvu ženskih blogova koji tematizuju religiju i hrišćanstvo u kontekstu savremenog vremena, i da se ukoračivši u svet s kojim se ranije nije poistovećivala, za neke pojave otvorila i donekle rasteretila konvencionalnog razmišljanja.

    Roman Kako da zavoliš tržne centre ne ograničava se samo na portret savremene Poljske iz vizure majke u kontekstu univerzalne priče o današnjem roditeljstvu – to je živa, humorna i autoironična povest o pokušaju savladavanja uloga koje nam je kultura dodelila.

    Naposletku – vanserijski književno uobličen, ovo je još jedan identitetski diskurs u raljama fluidnog modernog doba.


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Kako da zavoliš tržne centre
    Izdavač: Agora
    Strana: 193 (cb)
    Povez: tvrdi
    Pismo: latinica
    Format: 21 cm
    Godina izdanja: 2018
    ISBN: 978-86-6053-245-1
    Naručite
    Cena: 990 RSD
    Cena za inostranstvo:
    10,00 EUR
    Kom.:
    ili
    Naručite telefonom:
    Nije radno vreme
    nismo dostupni na telefonu.





    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024