MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹MedicinaSocijalna edukacija i rehabilitacija

    Prikaži 4 puta
    veću sliku


    Fonetsko-fonološki poremećaji i razvojna disfazija
    Autor: Mr Silvana G. Punišić
    Strana: 84
    Ostali detalji
    Veličina slova: A A
    Autor teorijski i eksperimentalno razmatra međuzavisnosti različitih faktora kod razvojne disfazije sa posebnim osvrtom na uzročno posledične odnose fonetsko-fonoloških poremećaja i govorno jezičkog razvoja.

    Razvojna disfazija, kao specifični porcmećaj sposobnosti da se razume, struktnira i izrazi jezička misao, zauzima značajno mesto u okviru paloloških ispoljavanja govora i jezika.

    Ovo istraživanje sprovedeno je sa ciljcm da se proccne mogućnosti disfazičnog deteta da detektuje, diferencira i artikuliše, tj. da se osvctli put od percepcije foneme do produkcije izgovomog glasa.

    U radu su razmatrani različiti teorijski pristupi u poglcdu uzroka nastanka razvojne disfazije i stepena oštećenja pojcdinih nivoajczičkc strukture sa poscbnim osvrtom na nivo fonetsko-fonološkc razvijcnosti i faktore koji ncposredno ili posredno utiču na ovaj aspekt.

    Istraživanje je eksperimentalnog karaktera i sprovedeno je na uzorku od 89 đece uzrasta od 4 - 7 godina. Eksperimentalnu grupu činilo jc 40 dece sa razvojnom disfazijom a kontrolnu 49 dece sa normalnim jezičkim statusom. Da bi se rasvetlile uzročno-posledične veze korišćeni su instrumenti koji omogućuju procenu nivoa fonetsko-fonološke razvijenosti, psihomotornc zrelosti ali i prisustva riziko faktora pre, peri i postnatalno.

    Analiza rezultata sprovedenog istraživanja pokazujc da deca sa razvojnom disfazijom odstupaju u okvim svakc ispitivanc funkcije sa naglašenim deficitom u fonoioškoj obradi i glasovnoj produkciji. Ovaj komplcksan dcficit koji zahvata proces dekodiranja i enkodiranja govora posledica je nerazvijene fonološke predstave o glasovima i/ili oralne disfunkcije. Utvrđeno jc, takode, da psihomotoma i logomotoma organizovanost disfazičnc dece zaostajc za organizovanošću istih sposobnosti kod dece kontrolne grupe što govori o uslovljenosli akustičko-motomih procesa. Jedan od osnovnih zaključaka analize dobijenih rezultata je postojanje statistički visoko značajnc razlikc izmcđu disfazične i dece normalnog govomo-jezičkog statusa u pogledu ispitivanih sposobnosti. Teorijska razmatranja i eksperimentalna potvrda korelacije pojcdinih parametara kod disfazije mogu imati značajne implikacije na ranu detekciju, dijagnostiku i audiolingvistički tretman razvojnih disfazija kao poremećaja jezičke funkcije u više dimenzija.


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Fonetsko-fonološki poremećaji i razvojna disfazija
    Izdavač: Задужбина Андрејевић
    Strana: 84 (cb)
    Povez: meki
    Pismo: latinica
    Format: 17 x 24 cm
    Godina izdanja: 2002
    ISBN: 86-7244-307-1
    RASPRODATO
    U pripremi je obnovljeno izdanje
    Ako želite da vam javimo kada bude u prodaji:

    Prijavite se ovde da biste mogli da rezervišete.






    Kupljeno uz ovu knjigu

    Rehabilitacija mentalno retardirane dece
    470 din.

    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024