Примат апостола Петра
Четворица савремених православних теолога у својим текстовима баве се проблематиком примата и првенства у Цркви, у светлу примата апостола Петра.
Ми православни, као и Свети оци Цркве, не поричемо прво место светом првоврховном апостолу Петру у његовој једнакости са свима осталим Светим апостолима. Јер то „прво место“ нигде не значи неки примат власти, или прерогатива, или „хегемоније“ самог апостола Петра над осталим Апостолима, ствар за коју нико од Апостола или Отаца у древној Цркви ништа не зна, нити о томе говори, док насупрот томе сви они говоре о потпуној једнакости по власти и благодати свих Апостола. Што се пак тиче оног познатог „спорног“ места у Мат. 16:16-19, навешћемо овде само следећу умесну и правилну примедбу о. Јована Мајендорфа: Настао из полемичких разлога, вели он, проблем тумачења тог места у Мат. 16: 18, тј. да ли се под „каменом“ подразумева „Петар“ или „Петрово исповедање вере“, уствари је псевдопроблема и као такав не постоји код Светих отаца. Зато су Оци могли скоро подједнако да говоре о томе да је Црква основана и на Петру и на вери његовој. Често пута, штавише, један и исти отац Цркве има у својим текстовима и једно и друго тумачењ, као нпр. Златоуст, Августин, Фотије и други … -
САДРЖАЈ
1. СВЕТИ ПЕТАР У ВИЗАНТИЈСКОМ БОГОСЛОВЉУ
Јован Мајендорф, 7
2. ИДЕЈА ПРИМАТА У ПРАВОСЛАВНОЈ ЕКЛИСИОЛОГИЈИ
Александар Шмеман, 27
3. ЦРКВА ПРЕДСЕДАВАЈУЋА У ЉУБАВИ
Николај Афанасијев, 51
4. МЕСТО АПОСТОЛА ПЕТРА У РАНОЈ ЦРКВИ
Николај Куломзин, 99
Детаљни подаци о књизиНаслов: Примат апостола Петра
Издавач: Каленић
Страна: 120 (cb)
Povez: meki
Писмо: ћирилица
Формат: 13,5x22 cm
Година издања: 1989
ИСБН: