MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹Biznis i finansijeMenadžment
    Emocionalna inteligencija u liderstvu
    Autori: Daniel Goleman, Ričard Bojacis, Eni Maki
    Strana: 320
    Ostali detalji
    Veličina slova: A A
    PREDGOVOR

    EMOCIONALNA INTELIGENCIJA U LIDERSTVU

    Veliki lideri nas podstiču. Oni raspaljuju strast i bude ono najbolje u nama. Kada pokušamo da objasnimo zašto su toliko uspešni, govorimo o strategiji, viziji, ili snažnim idejama. Međutim, suština je u nečem mnogo primalnijem - veliki lideri pokreću emocije.
    Kada lideri nešto odluče - bilo da je u pitanju osmišljavanje strategije ili pokretanje timova na akciju - njihov uspeh zavisi od toga kako to čine. Čak i ako sve ostalo urade kako treba, ništa neće funkcionisati onako dobro kao što bi moglo, ili trebalo da funkcioniše, ako ne ostvare primalni zadatak - usmeravanje emocija u odgovarajućem pravcu.
    Razmotrimo, na primer, sudbonosni trenutak u jednoj od informativnih redakcija britanskog medijskog giganta Bi-Bi-Sija. Ta redakcija je bila eksperimentalno osnovana i uprkos tome što je približno dve stotine novinara i urednika smatralo da su dali sve od sebe, rukovodstvo je odlučilo da je zatvori.1
    To što se direktor koga su poslali da okupljenom osoblju saopšti ovu odluku, oduševljeno raspričao o izuzetno dobrim rezultatima konkurentskih kuća, kao i o svom nedavnom boravku u Kanu, nije ni najmanje pomoglo. Vest je sama po sebi bila dovoljno loša, a netaktično, čak samozadovoljno držanje tog direktora podstaklo je nešto više od očekivane frustracije. Ljude je razbesnela ne samo odluka rukovodstva, već i čovek koji im ju je preneo. U stvari, atmosfera je postala toliko napeta da se činilo da će direktor morati da pozove obezbeđenje da ga zaštiti i izvede iz prostorije.
    Sledećeg dana, istim ljudima obratio se jedan drugi direktor. Njegov pristup je bio potpuno drugačiji. On je iskreno govorio o ogromnom društvenom značaju novinarstva, poziva koji ih je tu i okupio. Podsetio ih je da se niko ne opredeljuje za novinarstvo da bi se obogatio - budući da je finansijska strana u toj profesiji uvek bila sporedna - kao i da taj posao nije siguran, već zavisi od opštih privrednih kretanja. On se pozivao i na strast, čak posvećenost novinara onome što rade. Na kraju im je svima poželeo da uspešno nastave karijere.
    Kad je završio govor, ljudi su ga pozdravili.
    Razlika između ovih lidera bila je u tonu, odnosno načinu na koji su preneli poruku: jedan je u grupi podstakao antagonizam i neprijateljska osećanja, a drugi, uprkos teškoćama, optimizam, štaviše nadahnuće. Ova dva trenutka ukazuju na skrivenu, ali važnu dimenziju liderstva - emocionalno dejstvo onoga što lider govori i čini.
    Iako većina ljudi uočava da držanje lidera - kao i način na koji on deluje na druge - igra značajnu ulogu u svakoj organizaciji, emocije se često shvataju kao nešto suviše lično i nemerljivo da bi razgovor o njima mogao da ima ikakvog smisla. Međutim, istraživanja u oblasti emocija pružaju dobar uvid ne samo u to kako se dejstvo liderovih emocija može izmeriti, već i u to kako najbolji lideri pronalaze delotvorne načine da shvate i unaprede upravljanje sopstvenim i tuđim emocijama. Razumevanje značajne uloge emocija na radnom mestu izdvaja najbolje lidere od drugih - ne samo u pogledu opipljivih rezultata kao što su veći poslovni uspeh i zadržavanje ljudi koji vrede, već i u pogledu veoma važnih apstraktnih merila, kao što su bolje raspoloženje, motivacija i posvećenost.

    SADRŽAJ

    Liderstvo utemeljeno na emocionalnoj inteligenciji 7
    Uvod 23

    PRVI DEO: SNAGA EMOCIONALNE INTELIGENCIJE 29
    Prva glava
    EMOCIONALNA INTELIGENCIJA U LIDERSTVU 31
    Druga glava
    REZONANTNO LIDERSTVO 46
    Treća glava
    NEUROANATOMIJA LIDERSTVA 58
    Četvrta glava
    LIDERSKI REPERTOAR 79
    Peta glava
    DISONANTNI STILOVI 96

    DRUGI DEO: STVARANJE LIDERA 115
    Šesta glava
    POSTATI REZONANTAN LIDER 117
    Sedma glava
    MOTIVACIJA ZA PROMENE 138
    Osma glava
    METAMORFOZA 164

    TREĆI DEO: IZGRADNJA EMOCIONALNO INTELIGENTNIH
    ORGANIZACIJA 195
    Deveta glava
    EMOCIONALNA REALNOST TIMOVA 197
    Deseta glava
    REALNOST I IDEALNA VIZIJA 216
    Jedanaesta glava
    OSMIŠLJAVANJE ODRŽIVE PROMENE 247

    DODATAK A: EMOCIONALNA INTELIGENCIJA NASUPROT
    KOEFICIJENTU INTELIGENCIJE 270
    Stručna napomena 270

    DODATAK B: EMOCIONALNA INTELIGENCIJA 273
    Liderske kompetencije 273

    Napomene 277
    Kontakt sa autorima 307
    Izjave zahvalnosti 309
    Indeks 313
    Beleška o piscima 327


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Emocionalna inteligencija u liderstvu
    Izdavač: Asee (Adizes)
    Strana: 320 (cb)
    Povez: tvrdi
    Pismo:
    Format: B5
    Godina izdanja: 2006
    ISBN: 86-7668-047-7
    RASPRODATO
    Nije u planu obnavljanje izdanja





    Kupljeno uz ovu knjigu

    Finansijsko - bankarski rečnik: Srpsko/engleski, 45.000 izraza i fraza
    2200 din.

    Kontrakti - modeli poslovnih ugovora, 5. izmenjeno i dopunjeno izdanje
    1900 din.

    Savremeni odnosi s javnošću, II izdanje
    1500 din.

    Nova pravila marketinga i odnosa s javnošću
    1040 din.

    Ekološke zanimacije – eksperimenti i radionice za školu
    550 din.

    RecikliGranje 2 - napravi ekološke igračke
    449 din.

    RecikliGranje 1 - napravi ekološke igračke
    405 din.

    Moć uveravanja - govorništvo za menadžere (meki povez)
    790 din.

    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024