MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹Porodica i roditeljstvoPoremećaji
    Проговорилица
    Аутор: Тања Луковац
    Страна: 84
    Остали детаљи
    Veličina slova: A A
    2. допуњено и измењено издање

    Опис
    Како користити картице?

    1. Природни инстинкт

    Чини се да мајке имају инстинкт да постигну комуникацију што је могуће пре користећи се најранијим дечијим биолошким шумовима као стимулусима. Такво мајчино понашање није случајно. Говор пропраћен паузама, детету показује да очекује одговор, и даје му прилику да одговори. Дакле, први ниво је решен. Тренинг комуникативности је урођен, само га треба и искористити.

    2. Ниво афективности

    Следећи ниво успеха у раду са дететом зависи од прилагођавања интересима детета како би се одржала високо афективна ситуација учења која ће помоћи учење нових речи и овладавање говором. Не можемо говорити једнолично, нити као што се обраћамо одраслима, јер ће ниво дететовог интересовања за нашу говорну поруку опасти, а самим тим и успех нашег даљег стимулативног рада. Пре свега потребно је да следите природне емоционалне интересе детета, а при томе истовремено помажете савладавање неопходних језичких способности, на оном нивоу у ком код детета постоји застој у језичком развоју.

    3. Говор мора бити пријатан

    Искуства детета везана за учење говора морају бити пријатна. Ако је интерес детета радовање некој играчки, управо то треба да буде ваш водич у помоци да се овлада именицама или глаголима везаним за ту играчку. Иако је дат редослед најфреквентнијих речи кроз које дете проговара, увек се сетите да ћете почети од онога за шта је дете природно заинтересовано. То ће изазвати његова угодна осећања и довести до природнијег развоја, а не само учења речи напамет. Када заинтересујете дете, онда се надовежите на понудени избор речи из Проговорилице (по предложеном поретку).

    4. Кратак исказ

    Важно је користити кратак исказ (једночлани до двочлани) нпр: „Маца паде“...“Маца једе“, „Маца спава“, „Буди мацу“!....итд.
    Кратким исказом (једночланим или двочланим), али ефективно се обраћајте детету у трајању од 5-6 минута постићи ћемо боље шансе за запамћивањем говора а тиме и боље резултате. Ова деца у већини случајева имају нижи капацитет краткорочне вербалне меморије,, као и снижену слушну пажњу.

    5. Учесталост понављања истих речи – стимулуса

    Важно је више пута поновити исту именицу, кроз различите ситуације, па чак и десетак пута у току једне петоминутне итерације, нпр.као у претходном пасусу „Маца једе“, „Маца паде“...дете ће запамтити МАЦА у различитим ситуацијама (уз различити глагол: ЈЕДЕ, ПАДЕ, ПИЈЕ...)

    6. Учесталост стимулативних периода

    Учесталије понављајте исте речи-стимулусе, чак 5 до 6 пута у току дана у трајању од 5-6 минута. Иста ситуација се мора понављати чешће у току дана, како би трајно остала у дечијем памћењу.

    7 Истовременост

    Истовремено, док изговарате одређену реч-стимулус, визуелно поткрепите показивањем адекватне картице. Потребно је да се детету покаже слика или предмет у моменту изговарања речи. Интегрисаност покрета у склопу визуелних и аудитивних стимулуса потребна је за развој говора. За дете које развија говор извори звука или говора постају му упечатљиви тек када их види и чује истовремено. Говорну ситуацију би дете тешко разумело само на основу аудитивне (слушне) стимулације.

    8. Растојање у току стимулације

    Будите на оптималном растојању, у оквиру дететове зоне интересовања. Ова деца нису у могућности у потпуности да испрате и разумеју садржај говорне поруке уколико им мајка није директно посвећена тј.у њиховом видокругу, већ им се узгред обраћа док обавља друге активности. Ова деца не могу имати користи од оваквог начина обраћања. Код њих се све дешава сада и ту где они сами могу да дохвате, чују, виде, опипају..

    9. Генерализација

    Осим што су видели слику на картици, одређену реч-стимулус добро је представити у природном изгледу (играчка), а потом га напољу генерализовати на све оно што представља дати стимулус: све маце у парку, куце, аутомобиле, бате, секе итд..Потребно је да дете види у пуном обиму стимулисане појмове, и на прави нацин их доживи. Реч куца је ознака за дату слику куце, а она је назив за све куце: и играчке куце, и праве куце у парку.

    Уколико поштујете овај конкретно изнети модел за стимулацију, наравно стрпљиво чекајући период од неколико месеци у коме се одвија стимулација и у коме мора да дође до дозревања одређених центара у централном нервном систему задуженим за говор, успех који се зове проговарање неће изостати! И на обострано задовољство и логопеда и родитеља ће се вишеструко брже десити!


    Детаљни подаци о књизи
    Наслов: Проговорилица
    Издавач: Higia Logos, logopedski centar
    Страна: 84 (cb)
    Povez: тврди
    Писмо: ћирилица
    Формат: 24 cm
    Година издања: 2015
    ИСБН: 978-86-915739-1-1
    RASPRODATO
    U pripremi je obnovljeno izdanje
    Ako želite da vam javimo kada bude u prodaji:

    Prijavite se ovde da biste mogli da rezervišete.






    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024