МИКРО КЊИГА
    од 1984. год.
    ✚ Православни подсетник
    ♥ Lista želja
    Билтен
    Форум
    Контакти и питања
    Knjige▹PravoslavljeВеронаукаPravoslavljeУџбеници

    Prikaži 5 puta
    veću sliku


    Методика наставе веронауке
    Аутор: Емил Каменов
    Страна: 221
    Остали детаљи
    Veličina slova: A A
    „Људи ће бити такви, како их васпитавамо." Л. Толстој

    „Није знање знање знати, већ је знање знање дати.“ В. С. Караџић

    "...верска настава служи и образовању и васпитању младих људи оспособљава-јући их да се суочавају са надолазећим животним тешкоћама и кризама."
    /Петровић-Драгутиновић: 2012,14/

    Древна традиција, да се члан Цркве постаје тек када се упозна њено учење и разумеју збивања у њој, и школског програма који је гласио: читати, писати, помало рачунати и БоГу се молити, обновљена је у Србији, школске 2001/02. године. Тако су и наша деца остварила право на стицање општег образовања у складу са националним, духовним и културним традицијама народа коме припадају. Битно се мења и однос према духовној култури, чији је носилац Православље, и истовремено стварају услови за уклањање остатака државног атеизма и једностране идеологизације.

    Многа питања су ипак остала отворена и, да би настава Веронауке испунила очекивања која се постављају пред њу, мора да се разреши низ проблема. Они се не односе само на садржаје овог наставног предмета, него и на методику његовог предавања разним узрастима и у различитим врстама школа, као и схватање његове функције, што је све повезано и са проблематиком припремања вероучитељског кадра.

    Вероучитељима је остављена велика слобода у избору начина на које ће остваривати циљеве верске наставе, али им недостају смернице како да их осмисле /Марушић и Мартиновић: 2011,18/. За успешно предавање Веронауке, поред постојећих уцбеника, радних свезака, практикума, методичких приручника, комплета наставних средстава и помоћне литературе, потребна је и нова литература, у свету који се нагло мења, а са њим и начини на које се млади образују и васпитавају.

    Извесне тешкоће у остваривању циљева верске наставе, поред поменутих, узрокује и недовољна методичкодидактичка припремљеност вероучитеља за рад у школи, као и недовољна уклопљеност Веронауке као предмета у целокупни наставни план, програм и организацију школског рада /Гашић-Павишић: 2011, 9/.

    Да би се ситуација у овом погледу значајније поправила потребан је континуиран рад стручњака који, поред богословља, познају и педагогију, психологију, све врсте уметности, историју (наричито - културну) и још много тога. Литература која о томе постоји је недовољна, а и разбијена на многе публика...

    САДРЖАЈ

    Предговор, 9

    Педагошка основа веронауке, 12
    Одређење основних појмова и циља Катихизиса, 12
    Специфичност и функција верске наставе, 13
    Основни циљ и задаци верске наставе, 15

    Циљеви и задаци веронауке по наставним целинама, 18

    Вероучитељ у школи, 22
    Професија вероучитељ, 22
    Особине вероучитеља, 25
    Значај примера који даје вероучитељ, 26
    Вероучитељ и ученици, 27
    Ауторитет вероучитеља, 28
    Осамостаљивање као израз поверења у ученика, 30
    Упознавање ученика и праћење њиховог развоја, 32
    Стручно усавршавање вероучитеља, 33
    Евалуација рада вероучитеља, 34
    Самовредновање вероучитеља, 35

    Тешкоће на које наилази вероучитељ у свом раду, 38
    Криза псеудонаучног погледа на свет, 38
    Губљење ауторитета наставника у школи, 39
    Искушења доба у којем живимо, 40

    Наставни принципи, 42
    Принцип очигледности, 42
    Принцип повезивања наученог са животном праксом, 44
    Принцип узрасне и индивидуалне примерености наставе, 45
    Диференцијација као поступак за индивидуализацију наставног рада, 47
    Принцип систематичности и поступности, 48
    Принцип свесне активности, 49
    Принцип трајности знања, вештина и навика, 51
    Принцип рационализације и економичности, 53

    Настава, 55
    Разлике између традиционалне и савремене наставе, 55
    Активирајућа настава и активно учење, 56

    Учење, 59
    Мотивација за учење, 6о
    Интересовање за Веронауку, 63
    Формирање појмова, 65
    Пасивно и активно учење, 66
    Памћење и заборављање, 67

    Уџбеник, 70
    Функције уџбеника у настави веронауке, 70
    Захтеви за уџбеник Веронауке, 70
    Коришћење уџбеника, 72

    Методе у настави веронакуе, 73
    Вербална метода, 7®
    Жива реч вероучитеља, 78
    Монолошки облик вербалие иетоде, — 79
    Врсте усменог излатања, 81
    Диспути (Сучељавање различитих ставова у деОати), 84
    Разговори - врсте разговора у иастаеи Вероиауке, 86
    Функције питања( и захтеви који се постављају пред њих, 88
    Примери питања неприхватљивих са методичее тачке гледишта, 89
    Примери вањано постављених питања, 90
    Постављање питања учеиицима, 91
    Питања која поставља|у ученици, 93
    Дискусаи )расправа, дебата), 94
    Дебата на часу верске иаставе, 97
    Тексгуална метода, 98
    Поучне приче, 100
    Коришћење књижевног фонда, 101
    Пригупљање податаха из штампе, 101
    Заједиичко писање писма, 101
    Прилагођавање текста за сииопсис, 101
    Постери, 1111
    Вежбе у писању, 102
    Наставни листићи са питањима, 102
    Графичко-текстуални облик текстуалне методе, 103

    Показивање и приказивање, 105
    Показивачка метода, !05
    Показивање као илустраци>а, 106
    Показивање као демонстрација, 107
    Демонстрација модела, 108
    Приказивачка метода, 110
    Приказивање сликама, 111
    Приказивање аудитивиим техиииаиа, 113
    Приказивање аудиовизуелиим средствима, 114

    Деловање специјално припремљеном средином или ситуацијом, 117
    Наставии објекти у саставу школе, 117
    Наставни објекти ван школе (посете и екскурзије), 118
    Православни храм, 122
    Изглед православног храма, 123
    Правила понашања у храму, 124
    Прича о фарисеју и царинику, 125
    Откривачка метода, 126
    Метода практичних радова, 128
    Проблемска метода, 129
    Избор и комбиновање метода, 132

    Облици рада у настави веронауке, 135
    Фронталии облик иаставе рада, 135
    Групии (тимски); о6лик иаставе, 137
    Подела учеиика на трупе, 137
    Етапе групиог рада, 139
    Примери групног облика рада у настави Веронауке
    Догађаји описани у Новом Завету
    Човекови послови на овом свету
    Представљање свога града
    Шта би било, кад би било,
    Представљамо вам народне обичаје
    Рад у паровима (тандему)
    Индивидуални облик наставе
    Вебинар као савремени облик наставе
    Како припремити добру презентацију

    Средства у настави веронауке, 147
    Врсте наставних средстава, 147
    Савремена наставна технологија у школи, 148
    Електронско учење и интернет, 149
    Рачунар у школи, 151
    Школска табла као парадигма споја старог са новим, 152

    Ризици у погледу утицаја савремених електронских медија на младе, 154
    Утицај коришћења рачунара на младе, 154
    Утипај телевизије на младе, 155
    Неке могућности коришћења информационо-комуникационих технологија у
    верској настави, 158
    Примери из праксе, 160
    Шта је битно са дидактичког становишта?, 161
    Дечте игре и играчке, 162

    Реликвије у настави веронауке, 166
    Свети крст, 166
    Празник узношења Часног и Животворног Крста Господњег, 168
    Запгго се хришћани клањају Крсту, 169
    Домаћи задатак, 171
    Питања за проверу, 171
    Свете иконе , 172
    Питања за проверу, 175
    Ломаћи задатак, 175
    Активности ученика, 175

    Планнрање у настави веронауке, 176
    Фазе у припремању часова Веронауке, 178
    Избор и разрада садржаја наставе Веронауке, 179
    фунхшгЈа цил>ева васпитно-образовног рада, 179

    Час, 181
    Типови часова, 181
    Уводни часови, 181
    Часовк понав.љања, утврђивања и вежбања, 183
    Структура и ток часа понавллња, утврђивања и вежбања, 184
    Проверавање и испитивање знања ученика, 185
    Часови проверавања, 188
    Опењивање, 189
    Слрукгура наставног часа, 191
    Увод у час - узодни део часа, 192
    Иентрални део часа, 193
    Завршни део(етапа)часа, 194
    Планирање наставног часа, 194
    Елементи плана наставног часа, 195
    Писмена припрема за час, 198
    Домаћизадаци, 200
    Примена стечених сазнања ван часова, 201
    Услови да час буде успешан, 201

    Корелација наставних садржаја, 203
    Смисао корелације, 203
    Садржаји корелације, 204
    Религија и наука, 205
    Начин успостављања корелације, 206
    Припрема за час Веронауке у вишим разредима основне школе, 207
    Излагање вероучитеља, 208
    Закључци, 211

    Сведок Христове љубави, 212
    Припрема за час веронауке у основној школи на тему, 212

    Рецитал посвећен Покрову Пресвете Богородице, 215

    Литература, 219


    Детаљни подаци о књизи
    Наслов: Методика наставе веронауке
    Издавач: Православни богословски факултет Универзитета у Бегораду
    Страна: 221 (cb)
    Povez: meki
    Писмо: ћирилица
    Формат: 17 x 24 cm
    ИСБН: 978-86-7405-126-9
    Naručite
    Cena: 1.030 RSD
    Cena za inostranstvo:
    10,00 EUR
    Kom.:
    ili
    Naručite telefonom:
    +381 11 3055010
    +381 11 3055015





    Kupljeno uz ovu knjigu

    Ljudi u crnom
    1200 din.

    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024