| Procesor | Operativni sistem |
| Intel x86 (80386 i visi) | Izvorna binarna podrska na Windowsu 3.0, Windowsu 95 i Windowsu NT |
| Silicon Graphics MIPS R4000 | Emulacija Win16 i Intel x86 na Windowsu NT 3.1 i 3.5 |
| Digital Alpha | Emulacija Win16 i Intel x86 na Windowsu NT 3.1 i 3.5 |
| Motorola Power PC 601 | Emulacija Win16 i Intel x86 na Windowsu NT 3.1 i 3.5 |
| HP Workstation i Sun SPARC | Binarna emulacija na HP-UX i SunOS sa WABI (Windows Application Binary Interface) emulacijom |
| (razni) | Kompatibilnost izvornog koda na UNIX-u sa programom Wind/U, proizvodjaca Bristol Technologies |
| Intel x86 (80386 i visi) | Izvorne masinske instrukcije i emulacija Win16 API-ja na OS/2 2.x |
| (razni) | Emulacija Win16 i Intel x86 od strane Insignia SoftWindowsa na Macintosh System 7 i na UNIX implementacijama na IRIS, NextStep, HP, DEC, SUN i SGI |
| Intel x86 | Operativni sistem Linux sa programom WINE (Windows Emulator); dostupno samo na Intelovim verzijama Linuxa |
Tabela 1-2 Platforme koje podrzavaju Win32 API
| Procesor | Operativni sistem |
| Intel x86 (80386 i visi) | Windows 3.1 sa Win32s koji je podskup Win32 API-ja |
| Intel x86 (80386 i visi) | Windows 95 sa vecinom GUI delova Win32. Windows NT obezbedjuje kompletnu implementaciju. |
| Silicon Graphics MIPS R4000 | Windows NT |
| Digital Alpha | Windows NT |
| Motorola PowerPC 601 | Windows NT |
| Motorola 68xxx | WINGS na Macintosh System 7 |
| (razni) | UNIX sa Bristol Wind/U |
Tabela 1-3 Win32 osobine koje Win32s ne podrzava
| Osobina | Opis |
| GDI prosirenja | 32-bitni GDI ima takve mogucnosti crtanja kao sto su putanje, Bezijeove krive i rotacija bit mapa. |
| Podrska za vise niti | API-ji za Win32 niti i procese nisu podrzani od strane Win32s, jer je Windows 3.1 jednonitno okruzenje. |
| API-ji za mreze | Imenovani kanali i mesta za elektronsku postu nisu podrzani, iako Socket API (API za prikljucke) jeste. |
| Zastita | Win32 prosirenja za zastitu podrzavaju diskrecioni pristup Windowsa NT, koji nije dostupan pod Windowsom 3.1 i, zbog toga, ni pod Win32s i Windowsom 95. |
| Snimanje na traku | Win32 podrska za snimanje na traku ne postoji. |
| Poziv udaljenih procedura | Podrska za kontrolu procesa sa razlicitih racunara. Komunikacija kroz mrezu nije obezbedjena (iako je RPC sa strane klijenta podrzan). |
| Konzolni API | Podrska za pravljenje programa zasnovanih na znacima nije obezbedjena. U Windowsu 3.1, ovo je obezbedjeno od strane MS-DOS API-ja. |
Tabela 1-4 Prosirenja Windowsa 3.1 od strane Win32s
| Osobina | Opis |
| 32-bitno adresiranje | Win32 procesi pristupaju cistom, 32-bitnom adresnom prostoru umesto segmentiranom adresnom prostoru kao sto je slucaj u Win16. |
| 32-bitna heap memorija | Win32 podrzava procedure za alociranje heap memorije kao sto su HeapAlloc i HeapFree |
| Upravljanje strukturiranim izuzecima | Ovu osobinu Win32 API-ja takodje podrzava Win32s. Upravljanje strukturiranim izuzecima vam pomaze da napravite robusniji softver, pojednostavljujuci proces otkrivanja izuzetaka tj. hardverskih i softverskih gresaka. |
| Deljena memorija | Win32s obezbedjuje neku vrstu podrske za medjuprocesno deljenje memorije. |
| Virtuelna memorija | Odredjene Win32 funkcije i mogucnosti za virtuelnu memoriju su obezbedjene da bi dozvolile vecu kontrolu nad programskim adresnim prostorom. |
| Ulaz/izlaz podataka | Win32s obezbedjuje funkcije za ulaz/izlaz podataka kao zamenu za MS-DOS funkcije na koje se Win16 programi oslanjaju, ali koje ne mogu koristiti Win32 programi. |
| Univerzalnost | Win32s dozvoljava Win32 programu da poziva Win16 DLL-ove. |
| Operativni sistemi i API-ji |
| Vazno je jasno razumeti razliku izmedju operativnog sistema i API-ja (engl. Application Programming Interface). Za vecinu programera ova dva pojma su sinonimi, jer drugi operativni sistemi imaju samo jedno programsko okruzenje. Na primer, operativni sistem MS-DOS ima programsko okruzenje, kao sto ga imaju i razlicite verzije operativnog sistema UNIX. Medjutim, jos od svoje prve verzije Windows je podrzavao vise od jednog programskog okruzenja. Na primer, Windows 1.01 je dozvoljavao rad i Win16 i MS-DOS programa.Operativni sistem je proizvod. Moze doci na disketama ili na CD-u ili moze biti vec instaliran na disku racunarskog sistema. Jedan operativni sistem moze podrzavati vise programskih okruzenja. Na primer, Windows NT podrzava pet programskih okruzenja: MS-DOS, Win16, Win32, POSIX (Portable Operating System Interface) i API za OS/2 (samo na Intel x86 implementacijama). Windows 95, s druge strane, podrzava tri programska okruzenja: MS-DOS, Win16 i Win32.Sa razlicitim implementacijama Windowsa, data izvrsna datoteka uglavnom moze pozvati samo jedno programsko okruzenje. Na primer, program CALC.EXE ne moze da poziva i Win16 i Win32 API funkcije. Cak i pod Windowsom NT, sa podrskom za POSIX i OS/2 okruzenje, izvrsna datoteka moze raditi samo sa jednim API-jem. Za vreme ucitavanja programa, program zaduzen za ucitavanje povezuje izvrsnu datoteku sa odgovarajucim API-jem.Win16 je 16-bitni API koji je napravljen za 16-bitne procesore i oslanja se na 16-bitne vrednosti. Win32 je 32-bitni API napravljen za tekucu generaciju 32-bitnih procesora i oslanja se na 32-bitne vrednosti (sa povremenim koriscenjem 64-bitnih vrednosti.) Uglavnom, Microsoft se trudi da obezbedi podrsku za oba okruzenja u svim svojim tekucim operativnim sistemima. Iako je Win16 stekao svu slavu u proslosti, Microsoft se trudi da nagovori strucnjake za razvoj da njihov izbor bude Win32 API. |